Pregled bibliografske jedinice broj: 719595
Optimalno upravljanje sustavom zakretanja gondole vjetroagregata
Optimalno upravljanje sustavom zakretanja gondole vjetroagregata, 2014., diplomski rad, diplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 719595 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Optimalno upravljanje sustavom zakretanja gondole vjetroagregata
(Optimal Control of a Wind Turbine Yaw System)
Autori
Martinović, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
16.07
Godina
2014
Stranica
61
Mentor
Perić, Nedjeljko
Neposredni voditelj
Hure, Nikola ; Turnar, Robi
Ključne riječi
vjetroagregat; odstupanje smjera vjetra; zamor; Miner; rainflow algoritam; ekvivalentno opterećenje; zakretanje gondole; nederivirajuća transformacija; optimalno upravljanje
(wind turbine; yaw angle; fatigue; Miner; rainflow counting algorithm; damage equivalent load; yaw system; unscented transformation; optimal control)
Sažetak
Porast dimenzija vjetroagregata uzrokovao je povećanje opterećenja koja se javljaju na cijeloj konstrukciji vjetroagregata. U radu su opisane pojave koje dovode do tih neželjenih opterećenja, s naglaskom na opterećenja nastala uslijed odstupanja smjera vjetra od osi vrtnje rotora vjetroagregata. Kao referentni model vjetroagregata na temelju kojeg je identificiran model sustava zakretanja gondole potrebnog za upravljanje korišten je model implementiran u programskom alatu GH Bladed. Nadalje je opisan sustav za zakretanje gondole vjetroagregata. Ovaj sustav ima zadatak pozicionirati ravninu rotora okomito prema vjetru s ciljem maksimalnog iskorištenja energije uz minimizaciju zamora koji se javlja kad je sustav isključen, ali i uslijed samog zakretanja. U svrhu postizanja tog cilja u ovom je radu opisana sinteza sustava optimalnog upravljanja zakretanjem gondole vjetroagregata. Vladanje sustava je provjereno uz deterministički i stohastički postavljen problem optimalnog upravljanja. Za modeliranje nesigurnosti estimiranih varijabli uporabljena je nederivirajuća transformacija. Simulacijski rezultati su pokazali zadovoljavajuće vladanje sustava. Uvođenjem modela nesigurnosti smanjen je broj aktivacija sustava za zakretanje gondole i ukupni kut zakretanja u odnosu na onaj bez modela nesigurnosti, no vrijeme proračuna upravljačkog signala je osjetno povećano.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb