Pregled bibliografske jedinice broj: 719180
Oblikovanje izvangradskih kružnih raskrižja na načelima geometrije kretanja vozila
Oblikovanje izvangradskih kružnih raskrižja na načelima geometrije kretanja vozila, 2014., doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 719180 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblikovanje izvangradskih kružnih raskrižja na načelima geometrije kretanja vozila
(Design of suburban roundabouts based on rules of vehicle movement geometry)
Autori
Ahac, Saša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.04
Godina
2014
Stranica
236
Mentor
Dragčević, Vesna
Ključne riječi
geometrija kretanja vozila; izvangradska kružna raskrižja; mjerodavna vozila; brzina prolaska raskrižjem; preglednost; granični kutovi
(vehicle’s movement geometry; suburban roundabouts; design vehicles; fastest path; visibility; intersection angle)
Sažetak
U radu je postavljena hipoteza da pristup projektiranju izvangradskih četverokrakih kružnih raskrižja, u kojem je geometrija kretanja mjerodavnog vozila polazište za oblikovanje elemenata raskrižja, rezultira optimalnim oblikovanjem u pogledu zauzetosti okolnog prostora, provoznosti, preglednosti i brzine prolaska raskrižjem. Na osnovu iscrtanih trajektorija kretanja mjerodavnih vozila na prethodno izrađenim shemama raskrižja izvršeno je istraživanje oblikovanja elemenata i zakonitosti promjene njihova oblika, u ovisnosti o prethodno definiranim uvjetima provoznosti i brzine prolaska. Mjerodavna vozila birana su iz dvije kategorije (skup teretnih vozila i autobusi) prema kriteriju učestalosti pojedinog tipa vozila i najveće širine koju vozilo zauzima pri kretanju u krivini (određene računalnom simulacijom kretanja vozila). Ispitivanje preglednosti provedeno na trodimenzionalnim modelima raskrižja, čiji su elementi definirani temeljem geometrije kretanja mjerodavnih vozila. Istraženi postupci poslužili su za izradu novog pristupa oblikovanju izvangradskih četverokrakih kružnih raskrižja. Definirana su mjerodavna vozila i elementi raskrižja ovisno o mjerodavnom vozilu, vanjskom polumjeru i kutovima sjecišta osi privoza za koje su zadovoljeni svi postavljeni uvjeti vezani na zakonitosti geometrije kretanja, brzine prolaska kroz raskrižje te preglednost. Ukazano je da pozitivni rezultati ovog istraživanja predstavljaju poticaj za praktičnu primjenu u projektantskoj praksi i da se mogu koristiti u izradi smjernica za projektiranje kružnih raskrižja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo