Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 71914

Promjene u intrinzičkoj motivaciji kod djece koja biraju različite programe vježbanja


Barić, Renata
Promjene u intrinzičkoj motivaciji kod djece koja biraju različite programe vježbanja, 2001., magistarski rad, Kineziološki fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 71914 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Promjene u intrinzičkoj motivaciji kod djece koja biraju različite programe vježbanja
(Changes in intrinsic motivation of children engaged in different sports and exercise programmes)

Autori
Barić, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Kineziološki fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
02.10

Godina
2001

Stranica
142

Mentor
Horga, Smiljka

Ključne riječi
djeca; intrinzička motivacija; promjene
(children; intrinsic motivation; changes)

Sažetak
Faktori motivacije u sportu igraju veoma važnu, a često i presudnu ulogu. Da bi se smanjio rastući trend odustajanja djece od sportske aktivnosti ulaskom u pubertetsku dob, a često i ranije, nužno je steći uvid u njihovu strukturu motivacije, saznati koji su programi vježbanja djeci privlačni i zašto, zašto ulažu i zašto prestaju ulagati napor u sport i sl. Upravo je intrinzička motivacija u brojnim istraživanjima prepoznata kao jedan od presudnih faktora kako za sportski uspjeh tako i za perzistenciju u sportu. Osnovni problem ovog rada temelji se na pretpostavci da različiti sportovi s obzirom na različitost karakteristika (način organiziranja pokreta, stabilnost okoline za vrijeme izvođenja zadatka, prevlast tipa povratne informacije i emocionalno opterećenje za vrijeme aktivnosti) različito pridonose zadovoljavanju motiva postignuća, i na povećanje, smanjenje ili održanje intrinzičke motivacije. Cilj rada bio je istražiti promjene u intrinzičkoj motivaciji kod djece u dobi od 10-11 godina koja su po vlastitom izboru vježbala različite sportove (košarka, odbojka, ritmičko-športska gimnastika, stolni tenis, atletika).Program vježbanja je proveden u periodu od jedne školske godine u okviru eksperimentalnog programa iz područja tjelesnog vježbanja, na uzorku djece svih petih razreda jedne zagrebačke osnovne škole (djevojčice=23, dječaci=31). Primijenjen je Upitnik intrinzičke motivacije (Mc Auley i sur., 1989) u tri vremenske točke, a razlike su utvrđivane u odnosu na pojedine točke ispitivanja, te u ukupnom periodu provođenja programa. Prije početka programa vježbanja nisu utvrđene statistički značajne razlike između djece koja su se odlučila za različite sportske programe. Rezultati dobiveni analizom varijance (jednosmjernom i za ponovljena ispitivanja) te odgovarajućim neparametrijskim metodama, pokazali da u drugoj točci postoje razlike između djece koja su vježbala različite sportske programe u razini pritiska/tenzije pri vježbanju s obzirom na spol, te s obzirom na vrstu programa. Veći osjećaj pritiska pri vježbanju pokazao se kod dječaka, i to najveći kod onih koji su vježbali atletiku. Najmanji pritisak pri vježbanju osjećale su djevojčice ritmičarke. U trećoj vremenskoj točci dobivene su značajne razlike s obzirom na interes/uživanje u vježbanju, te pritisak/tenziju. Dječaci su osjećali veći pritisak pri vježbanju, ali su i više u njemu uživali za razliku od djevojčica. Najviše su uživali dječaci stolnotenisači, a najmanje djevojčice ritmičarke, koje su istodobno osjećale i najmanji pritisak. Najveći pritisak osjećali su atletičari. Rezultati analize cjelokupnog perioda vježbanja pokazali su negativni trend promjena (pad) intrinzičke motivacije u vremenu. Statistički značajno se mijenjao osjećaj pritiska pri vježbanju, koji je progresivno rastao kod dječaka, a opadao kod djevojčica. Pri tome najveći pritisak osjećali su atletičari, zatim košarkaši, a najmanji ritmičarke kod kojih je ukupno došlo do najvećeg pada intrinzičke motivacije. Dobiveni se rezultati tumače u svjetlu teorije kognitivne evaluacije te teorije samodeterminacije i potvrđuju neke dosadašnje spoznaje. Pouzdanije spoznaje bilo bi moguće dobiti ponovnim istraživanjima na većem uzorku ispitanika.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Projekti:
034007

Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Smiljka Horga (mentor)

Avatar Url Renata Barić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Barić, Renata
Promjene u intrinzičkoj motivaciji kod djece koja biraju različite programe vježbanja, 2001., magistarski rad, Kineziološki fakultet, Zagreb
Barić, R. (2001) 'Promjene u intrinzičkoj motivaciji kod djece koja biraju različite programe vježbanja', magistarski rad, Kineziološki fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bari\'{c}, Renata}, year = {2001}, pages = {142}, keywords = {djeca, intrinzi\v{c}ka motivacija, promjene}, title = {Promjene u intrinzi\v{c}koj motivaciji kod djece koja biraju razli\v{c}ite programe vje\v{z}banja}, keyword = {djeca, intrinzi\v{c}ka motivacija, promjene}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bari\'{c}, Renata}, year = {2001}, pages = {142}, keywords = {children, intrinsic motivation, changes}, title = {Changes in intrinsic motivation of children engaged in different sports and exercise programmes}, keyword = {children, intrinsic motivation, changes}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font