Pregled bibliografske jedinice broj: 718996
Tajne Velebita – turistička valorizacija usmenih predaja, etnografskog i spomeničkog nasljeđa Velebita kroz storytelling
Tajne Velebita – turistička valorizacija usmenih predaja, etnografskog i spomeničkog nasljeđa Velebita kroz storytelling // Znanstveni skup VILINSKA VRATA - Odsjek za etnologiju i kulturnu antropologiju Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (projekt MZOŠ -a Sakralna interpretacija krajobraza) i Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru
Lovinac, Hrvatska; Starigrad, Hrvatska, 2012. str. - (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 718996 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tajne Velebita – turistička valorizacija usmenih predaja, etnografskog i spomeničkog nasljeđa Velebita kroz storytelling
(Secrets of Velebit - tourist valorization of oral legends, ethnographic and monumental heritage of Velebit through storytelling)
Autori
Krajnović, Aleksandra ; Bosna, Jurica ; Jašić, Dražen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Znanstveni skup VILINSKA VRATA - Odsjek za etnologiju i kulturnu antropologiju Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (projekt MZOŠ -a Sakralna interpretacija krajobraza) i Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru
Mjesto i datum
Lovinac, Hrvatska; Starigrad, Hrvatska, 05.10.2012. - 06.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
: valorizacija kulturno-povijesne baštine ; turistička valorizacija ; kreativni razvoj pripovjesti ; storytelling u turizmu ; turistička valorizacija tradicijske kulture Velebita ; valorizacija spomeničkog i graditeljskog nasljeđa.
(valorization of cultural and historical heritage ; tourist valorization ; creative development of tales ; storytelling in tourism ; tourist valorization of traditional heritage of Velebit ; valorization of monumental and architectural heritage)
Sažetak
Turizam i turistička valorizacija atraktivnih turističkih resursa ne mogu se sagledavati izolirano od drugih struka, primjerice geografije, arheologije, filologije, etnologije, teorije umjetnosti, povijesti književnosti i drugih znanstvenih disciplina koja područje turističke valorizacije „opskrbljuju“ resursnom osnovom i vrše njihovu inventarizaciju, koju potom sustav turističkog menadžmenta i turističkog marketinga „crpi“ u procesu same valorizacije kulturno-povijesnog nasljeđa. Pritom je bitno naglasiti da ovakvo „iskorištavanje“ bogatstava prirodne, kulturne i povijesne materijalne i nematerijalne baštine u turizmu nema karakter eksploatacije, već, naprotiv, ono pridonosi oživljavanju i re- afirmaciji nasljeđa, ali donosi i ekonomske resurse, odnosno dodatna financijska sredstva potrebna za očuvanje ovog, najdragocjenijeg resursa svake zajednice – njene prirodne, povijesne i kulturne baštine. Autori prikazuju model kako stvoriti „turističku priču“, a time i turistički proizvod koji je jedinstven i koji dodaje vrijednost turističkoj destinaciji. Prikazani model i njegova primjena u praksi doprinijeli bi pretvaranju primorskih i ličkih padina južnog Velebita, ove mikro-lokacije, šire regije, kao i čitave Hrvatske, u specifičnu, autentičnu, prepoznatljivu, nasljeđem bogatu turističku destinaciju, što za turizam Hrvatske znači veću konkurentnost i re- pozicioniranje na globalnom turističkom tržištu. U radu je prikazana i komparacija sa sličnim modelom koji se već razvija u Hrvatskoj, na primjeru Istre, te s uspješnim primjerima iz Velike Britanije. „Turistička priča“ i njeno marketiranje u turizmu, dakle, jedan je od najefikasnijih načina kako bogato nasljeđe otrgnuti od zaborava, a ujedno ga i sačuvati i valorizirati na najbolji način. Cilj storytellinga nije samo informirati i educirati, ne samo posjetitelje, već i lokalno stanovništvo, već i na najbolji mogući način turističkim posjetiteljima, mahom onima iz stranih zemalja, ponosno predstaviti bogato prirodno, povijesno, etnološko, antropološko i ino nasljeđe našeg povijesnog kraja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru