Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 718446

Utjecaj znanstveno-tehnološkog razvoja države na njezino obrazovno postignuće: komparativna studija skandinavskih zemalja i zemalja Zapadne i Srednje Europe


Rajh, Đuro
Utjecaj znanstveno-tehnološkog razvoja države na njezino obrazovno postignuće: komparativna studija skandinavskih zemalja i zemalja Zapadne i Srednje Europe, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 718446 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj znanstveno-tehnološkog razvoja države na njezino obrazovno postignuće: komparativna studija skandinavskih zemalja i zemalja Zapadne i Srednje Europe
(Science and technology development and its influence on education: comparative analysis of the countries of Scandinavia, Western and Central Europe)

Autori
Rajh, Đuro

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
24.09

Godina
2014

Stranica
62

Mentor
Badurina, Boris

Neposredni voditelj
Mičunović, Milijana

Ključne riječi
društvo znanja; informacijsko-komunikacijska tehnologija (ICT); znanstveno-tehnološki razvoj; obrazovno postignuće; novi oblici pismenosti; komparativna studija; Skandinavske zemlje; Zapadna Europa; Srednja Europa
(knowledge society; ICT; scientific and technological development; educational achievement; new forms of literacy; comparative analysis; Scandinavian countries; Western Europe; Central Europe)

Sažetak
Prvi dio rada donosi pregled utjecaja tehnološkog i znanstvenog razvoja država na njihov obrazovni sustav. Prikazuju se odnosi tehnologije i društva te obrazovanja, ali i odnosi znanosti i obrazovanja. Kroz nove izazove kroz koje društvo prolazi posljednjih 20-ak godina, poput razvoja i širenja informacijskog društva, društva znanja, pa i uspostavljanja svojevrsne netokracije, dolazi do pojave nekih novih društvenih trendova. Neki od tih trendova jesu novi komunikacijski trendovi, nove tržišne vrijednosti, širenje informacionalizma i konzumtarijata, redefinicija društvenih vrijednosti općenito i učvršćivanje uloge tehnologije kao glavnog pokretača društvenih promjena. Uz njih se pojašnjava i uloga informacija kao novih vrijednosti na globalnom tržištu, ali i pojava novih oblika pismenosti. U drugom dijelu se na osnovi analize statističkih podataka preuzetih iz Europskog statističkog ureda i statističke baze Svjetske banke uspoređuje šest država Europske unije grupiranih u tri glavne grupe: Skandinavske zemlje (Danska i Finska), zemlje Srednje Europe (Hrvatska i Poljska) i Zapadne Europe (Francuska i Nizozemska). Usporedba se temelji na 4 glavna stupa na kojima počiva društvo znanja: obrazovanje, inovacije, informacijsko-komunikacijske tehnologije i znanost i tehnologija. Kroz kriterije unutar ta četiri stupa daje se uvid u napredak pojedinih grupa zemalja prema društvu znanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Boris Badurina (mentor)

Avatar Url Milijana Mičunović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rajh, Đuro
Utjecaj znanstveno-tehnološkog razvoja države na njezino obrazovno postignuće: komparativna studija skandinavskih zemalja i zemalja Zapadne i Srednje Europe, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
Rajh, Đ. (2014) 'Utjecaj znanstveno-tehnološkog razvoja države na njezino obrazovno postignuće: komparativna studija skandinavskih zemalja i zemalja Zapadne i Srednje Europe', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Rajh, \DJuro}, year = {2014}, pages = {62}, keywords = {dru\v{s}tvo znanja, informacijsko-komunikacijska tehnologija (ICT), znanstveno-tehnolo\v{s}ki razvoj, obrazovno postignu\'{c}e, novi oblici pismenosti, komparativna studija, Skandinavske zemlje, Zapadna Europa, Srednja Europa}, title = {Utjecaj znanstveno-tehnolo\v{s}kog razvoja dr\v{z}ave na njezino obrazovno postignu\'{c}e: komparativna studija skandinavskih zemalja i zemalja Zapadne i Srednje Europe}, keyword = {dru\v{s}tvo znanja, informacijsko-komunikacijska tehnologija (ICT), znanstveno-tehnolo\v{s}ki razvoj, obrazovno postignu\'{c}e, novi oblici pismenosti, komparativna studija, Skandinavske zemlje, Zapadna Europa, Srednja Europa}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Rajh, \DJuro}, year = {2014}, pages = {62}, keywords = {knowledge society, ICT, scientific and technological development, educational achievement, new forms of literacy, comparative analysis, Scandinavian countries, Western Europe, Central Europe}, title = {Science and technology development and its influence on education: comparative analysis of the countries of Scandinavia, Western and Central Europe}, keyword = {knowledge society, ICT, scientific and technological development, educational achievement, new forms of literacy, comparative analysis, Scandinavian countries, Western Europe, Central Europe}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font