Pregled bibliografske jedinice broj: 717827
Analiza čimbenika koji utječu na zadovoljstvo mladih obitelji kupnjom u trgovačkim lancima
Analiza čimbenika koji utječu na zadovoljstvo mladih obitelji kupnjom u trgovačkim lancima, 2014., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 717827 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza čimbenika koji utječu na zadovoljstvo mladih obitelji kupnjom u trgovačkim lancima
(Analysis of factors affecting the buying satisfaction of young families in retail stores)
Autori
Pribolšan, Mateja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2014
Stranica
52
Mentor
Pandža Bajs, Irena
Ključne riječi
zadovoljstvo kupaca; lojalnost; čimbenici zadovoljstva kupaca; trgovački lanac
(customer satisfaction; loyalty; customer satisfaction factors; retail store)
Sažetak
Ciljevi istraživanja su bili utvrditi stupanj zadovoljstva mladih obitelji sa djecom od 0-9 godina i istražiti koji trgovački lanac, generira najzadovoljnije kupce. Čimbenici koje su mlade obitelji ocijenjivale su: uslužnost osoblja, konkurentnost cijena, radno vrijeme, protočnost blagajni, čistoća i urednost prodajnog prostora, ponuda i kvaliteta proizvoda, jednostavnost snalaženja, educiranost osoblja, blizina lokacije trgovačkog lanca i osjećaj važnosti svakog kupca. Metoda istraživanja je online (internetska) anketa. Instrument pomoću kojeg su prikupljeni podaci je anketni upitnik kojeg je ispunila 491 osoba različite dobi, spola, obrazovnog i materijalnog statusa. Istraživanje se odnosilo na šest trgovačkih lanaca a to su: Konzum, Kaufland, Lidl, Interspar, Plodine i Mercator. Istraživanjem je dokazano da su najvažniji čimbenici koji uzrokuju zadovoljstvo pogodno radno vrijeme, protočnost blagajni i blizina lokacije trgovačkog lanca. Najmanje zadovoljstvo je utvrĎeno čimbenikom zaposlenika, njihovom uslužnošću i educiranošću te osjećajem važnosti koji bi trebali usmjeriti na svakoga kupca. Kada govorimo o dodatnim usluga obiteljima s malom djecom od 0-9 godina je najvažnije parkiralište, zatim bankomat, sadržaji za djecu, pa plaćanje na rate dok im je najmanje važan čimbenik kafić. Sadržaji za djecu su čimbenik koji bi trebalo poboljšati jer je u svih šest trgovačkih lanaca najlošije ocijenjen. Tvrdnja sa kojom su se u najvećoj mjeri složili ispitanici se odnosi na akcijske cijene koje su im izuzetno važne te ih dodatno potiču na kupnju u trgovačkom lancu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija