Pregled bibliografske jedinice broj: 717076
Nastava usmjerena na učenika u primarnom obrazovanju
Nastava usmjerena na učenika u primarnom obrazovanju, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 717076 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava usmjerena na učenika u primarnom obrazovanju
(Student-cenetred teaching in primary education)
Autori
Mašić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2014
Stranica
93
Mentor
Matijević, Milan
Neposredni voditelj
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
Holistički razvoj učenika; kvalitativno istraživanje; konstruktivističko učenje; nastava usmjerena na učenika; pokret reformske pedagogije
(holistic development of students; qualitative research; constructivist learning; student-cenered teaching; reform pedagogy)
Sažetak
Uzevši u obzir da je škola društveni proces u kojem sudjeluju učenici i nastavnici kao njezini glavni subjekti, kvalitativnim se istraživanjem pokušao istražiti doživljaj ispitanika te njihovo tumačenje fenomena nastave usmjerene na učenika. Istraživanju se pristupalo s fenomenološkog stajališta. Gradeći jedno teorijsko objašnjenje vezano uz nastavu usmjerenu na učenika, bilo je potrebno konstruirati utemeljenu teoriju zajedno s modelom odnosa između dobivenih kategorija. Podaci istraživanja dobiveni su tehnikom polustrukturiranog intervjua koji se sastojao od osamnaest pitanja vezanih uz fenomen koji se istražuje te četiri osobna pitanja koja su se odnosila na spol i dob ispitanika, njihovu stručnu spremu te godine iskustva u radu u učiteljskoj profesiji. Intervjui su bili provedeni sa svakim ispitanikom zasebno. Uzorak čine četiri trenutno zaposlena ispitanika u državnim školama. Rezultati istraživanja pokazuju kako u suvremenim državnim školama nastava nije usmjerena na učenika. Ipak, postoje pojedinačni interesi učitelja kako nastavu postupno prilagoditi potrebama svakog učenika za što je neophodno unijeti promjene u obrazovni sustav i osigurati funkcionalan školski prostor. U svijetu promjena koje nosi društvo, kultura i tehnologija, tradicionalni načini usvajanja znanja više nisu poželjni te se nadopunjuju i zamjenjuju iskustvenim učenjem uz fleksibilno nastavno planiranje. Nove načine nastave i obrazovanja donijeli su pokreti reformskih pedagogija koji se temelje na konstruktivističkom učenju kao paradigmi nastave usmjerene na učenika. Navedenim didaktičkim konceptima učenik se razvija na kognitivnoj, afektivnoj, emocionalnoj, socijalnoj i psihomotornoj razini. Približavanje medija i opreme djeci, individualizirani pristup svakom pojedincu, učenikova sloboda izbora i izražavanja, individualan rad, istraživanje suradnjom, projektnom nastavom ili igrom, učitelj voditelj, učenik procjenitelj vlastita rada, samo su neke preporuke kojima bi tradicionalne državne škole mogle djelovati na zadovoljavanje učenikovih interesa i potreba te ujedno poticati njihov razvoj na spomenutim razinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija