Pregled bibliografske jedinice broj: 716992
Rad s darovitom djecom prema Montessori pedagogiji
Rad s darovitom djecom prema Montessori pedagogiji, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 716992 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rad s darovitom djecom prema Montessori pedagogiji
(Preschool education of gifted children according to Montessori pedagogy)
Autori
Pavić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
24.09
Godina
2014
Stranica
59
Mentor
Sablić, Marija
Neposredni voditelj
Rački, Željko
Ključne riječi
darovitost; Montessori pedagogija; didaktički materijali; matematika; jezik
(talent; Montessori pedagogy; didactic materials; mathematics; language)
Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio utvrditi može li se ovladavanje didaktičkim jezičnim i matematičkim materijalima koristiti kao dodatni prilog procesu identifikacije potencijalne darovitosti u djece u ranom djetinjstvu. Sudionici su ovoga istraživanja 44 djeteta u ranom djetinjstvu, tj. svi polaznici Dječjega vrtića Cekin u Slavonskom Brodu, u dobi od 23 do 88 mjeseci (M = 57.7. ; SD = 15.6 ; medijan 58.5 mj.). Ukupno je u uzorku 17 djevojčica (38.6%) i 27 dječaka (61.4%). Opservacijom i konsenzusnom procjenom predškolskog psihologa i odgojitelja na pridjevskoj listi tijekom prvog mjeseca pedagoške godine 2013./14. dio je upisane djece procijenjeno kao potencijalno darovito. Ukupno je 10 djece (22.7% ; 4 djevojčice i 6 dječaka) nominirano kao potencijalno darovito (raspon dobi 55 – 78 mjeseci), koja su u ovom istraživanju činila kronološki homogenu ciljnu skupinu, a zbog tekućih odgojnih postupaka usmjerenih prema njima kao skupini darovitih koje je vrtić dužan pružati. Sva su djeca (N = 44) provela cijelu pedagošku godinu u kronološki i po sposobnostima integriranoj skupini, okružena, između ostalih, i materijalima izrađenim prema načelima pedagogije Marije Montessori. Karakteristike su toga didaktičkog materijala razvojna primjerenost, konkretnost i gradacija po težini, apstraktnosti i stupnju složenosti. Svoj je djeci tijekom cijele pedagoške godine bio dostupan sav Montessori didaktički materijal, razvrstan u dvije široke skupine s po 19 (područje jezičnog) i 18 setova materijala (područje matematičkog odgoja). Dva su odgojitelja u skupini bilježila s koliko su i kakvih materijala tijekom jedne pedagoške godine djeca u potpunosti samoinicijativno ovladala. Rezultati pokazuju da su djeca koja su na početku pedagoške godine nominirana kao potencijalno darovita do konca godine ovladala gotovo svim ponuđenim didaktičkim materijalima iz područja jezika i matematike, ali i da je dio kronološki usporedive djece također učinio gotovo isto to. Zaključno, ovladanost materijalima ovisi i o dobi, motivaciji djeteta za rad s materijalima, ponavljanju i uvježbavanju (za što je tijekom godine niz prilika), a ne isključivo o potencijalnoj darovitosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek