Pregled bibliografske jedinice broj: 716793
Odnosi uspjeha i strukture pristupnika državne mature iz geografije 2010. godine i upisanih studenata 2010. godine na studijske programe na Geografskom odsjeku PMF-a Sveučilišta u Zagrebu
Odnosi uspjeha i strukture pristupnika državne mature iz geografije 2010. godine i upisanih studenata 2010. godine na studijske programe na Geografskom odsjeku PMF-a Sveučilišta u Zagrebu // Zbornik radova 3. kongresa geografa Bosne i Hercegovine / Drešković, Nusret (ur.).
Sarajevo: Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine, 2014. str. 225-255 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 716793 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnosi uspjeha i strukture pristupnika državne mature iz geografije 2010. godine i upisanih studenata 2010. godine na studijske programe na Geografskom odsjeku PMF-a Sveučilišta u Zagrebu
(Relations between success and structure of State Graduation candidates in geography 2010 and students enrolled in the study programmes at the Department of Geography, Faculty of Science, University of Zagreb in 2010)
Autori
Vuk, Ružica ; Vranković, Biljana ; Žitnik, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 3. kongresa geografa Bosne i Hercegovine
/ Drešković, Nusret - Sarajevo : Geografsko društvo u Federaciji Bosne i Hercegovine, 2014, 225-255
ISBN
978-9958-9270-8-9
Skup
3. kongres geografa Bosne i Hrcegovine
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 08.10.2012. - 10.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
državna matura iz geografije ; metodika geografije ; preddiplomski istraživački studij geografije ; integrirani nastavnički studij geografije i povijesti ; uspjeh na studiju
(Geography State Graduation exam ; bachelor study of Geography ; integrated master study of Geography and History ; faculty achievement ; Teaching Methodology of Geography)
Sažetak
U Republici Hrvatskoj geografija se na državnoj maturi polaže kao izborni predmet i uspjeh pristupnika predstavlja jedan od važnih uvjeta za upis na studijske programe na Geografskom odsjeku PMF-a Sveučilišta u Zagrebu. U radu su analizirani odnosi uspjeha i strukture pristupnika državne mature iz geografije 2010. godine i uspjeha studenata upisanih 2010. godine na studijske programe na Geografskom odsjeku PMF-a iz šest obveznih predmeta tijekom prve dvije godine studija. Struktura pristupnika na ispitu državne mature iz geografije prikazana je prema vrsti škole i programu, prema spolu, prema ocjenama na ispitu iz geografije i upisu na preddiplomski istraživački studij geografije i integrirani nastavnički studij geografije i povijesti. Prikazana je i struktura upisanih studenata na ostale fakultete i studijske programe u RH koji su postigli odličan i vrlo dobar na ispitu državne mature iz geografije 2010. godine. Istraživanjem je obuhvaćeno 1104 pristupnika državne mature 2010. i 41 student druge godine preddiplomskog istraživačkog studija geografije i 8 studenata integriranog nastavničkog studija geografije i povijesti. Pristupnici maturi iz geografije 2010. godine nešto su zastupljeniji iz gimnazijskih programa, među njima prednjače učenici opće gimnazije dok među strukovnim programima ima najviše pristupnika smjera ekonomist. Testiranjem značajnosti razlika pokazuje se da su učenici gimnazijskih programa postigli statistički značajno bolje rezultate naspram učenika strukovnih programa na ispitu državne mature iz geografije 2010. godine te su time imali i bolji rang pri upisu studija. Studenti upisani 2010. godine na studijske programe na Geografskom odsjeku velikom većinom su završili škole gimnazijskih programa. Od ukupnog broja pristupnika čiji je ispit državne mature iz geografije ocijenjen ocjenom odličan, na studij geografije upisano je 30%, od ocijenjenih ocjenom vrlo dobar 18, 66% te od ocijenjenih ocjenom dobar 3, 96%. S obzirom da uspjeh na maturi iz geografije, iako je uvjet za upis na studij, nije faktor koji utječe na odabir fakulteta, testirane su razlike u uspjehu na maturi između pristupnika gimnazijskih programa koji su upisali i koji nisu upisali studij geografije. Dobivena je statistički značajna korelacija između ocjene na ispitu državne mature iz geografije i prosječne ocjene šest predmeta (Klimatologija, Kartografija, Geografija mora, Hidrogeografija, Geomorfologija, Demogeografija) sa studija geografije. Rezultati ovog rada pridonose razvoju metodologije za istraživanja pojedinih elementa kurikuluma srednjoškolskog i visokoškolskog geografskog obrazovanja, ali i metodologiji i epistemologiji Metodike geografije, disciplini u grani Primijenjena geografija u znanstvenom polju Geografija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Geografija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb