Pregled bibliografske jedinice broj: 716662
Pilot primjena Ljestvice probira za visokofunkcionirajući autizam kod učenika
Pilot primjena Ljestvice probira za visokofunkcionirajući autizam kod učenika, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski, Zagreb
CROSBI ID: 716662 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pilot primjena Ljestvice probira za visokofunkcionirajući autizam kod učenika
(Pilot use of School-Age Autism Screenig Inventory for High Functioning Students)
Autori
Klarin, Blanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2014
Stranica
44
Mentor
Jasmina Ivšac Pavliša ; Sanja Šimleša
Ključne riječi
probir; poremećaji iz autističnog spektra; visokofunkcionirajući autizam; sociometrija; akademski uspjeh
(screening; ASD; high-functioning autism; sociometry; academic achievement)
Sažetak
Dijagnostika poremećaja iz autističnog spektra težak je i iscrpljujući proces osobito kad nisu dostupni svi potrebni materijali. U posljednjih nekoliko godina sve veći se napredak događa u dijagnostici ovih poremećaja, što zbog boljih dijagnostičkih kriterija, što zbog novih dijagnostičkih i probirnih instrumenata koji se razvijaju. Jedna takva ljestvica probira bila je u fokusu ovog istraživačkog rada. Ljestvica probira za visokofuncionirajući autizam (SAASIHFS) kanadski je materijal koji se koristi kao dio probira za visokofunkcionirajućeg autizma kojeg stručnjaci još teže dijagnosticiraju s obzirom na blaže simptome. U ovom je istraživanju SAASI-HFS primijenjen na populaciji djece urednog razvoja koja pohađaju niže razrede osnovne škole. Uz to, napravljen je i sociometrijski test, odnosno ispitan socijalni status svakog djeteta u grupi te su prikupljeni podaci o akademskom uspjehu svakog učenika. Rezultati ukazuju da postoji povezanost između socijalnog statusa učenika i socijalnog razumijevanja. Ovo je bio pretkorak u standardizaciji ovog materijala za primjenu u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb