Pregled bibliografske jedinice broj: 716601
Uloga dizajna u razvoju proizvoda i upravljanju markom
Uloga dizajna u razvoju proizvoda i upravljanju markom, 2014., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 716601 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga dizajna u razvoju proizvoda i upravljanju markom
(The Role of Design in Product Development and Branding)
Autori
Zrnić, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2014
Stranica
51
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
proizvod; usluga; ambalaža; dizajn; marka; identitet
(product; service; packaging; design; brand; identity)
Sažetak
Poduzeća u suvremenim tržišnim uvjetima moraju uvažavati potrebe i želje kupaca. Kako bi opstala na tržištu, moraju više nego ikad osluškivati impulse koje im ono šalje. Koncepcija potrošača ih tjera da proizvode proizvode koji su potrošaču potrebni, a ne da nameću svoje unaprijed proizvedene proizvode, koje pokušavaju prodati nasilnom promidžbom. Dizajn je upravo proces koji olakšava poduzećima sistematično i sigurno opažanje i zadovoljavanje potreba i želja kupaca. To je iterativan proces, koji kontinuirano preispituje probleme, rješenja i nastoji poboljšati proizvod, čak i kada se on smatra dobrim. Dizajn je i pojam koji čini međusobno uvjetovanu vezu proizvod – dizajn – marka. On omogućuje da proizvod bude proizveden u skladu s potrebama i željama korisnika te osnažuje marku i daje joj identitet i karakter, koji će kupac memorirati i pripisati joj određenu emociju. Fizički proizvodi i usluge imaju svoje specifične karakteristike te je proces dizajna za njih znatno drugačiji. Kao dio fizičkog proizvoda može se smatrati i ambalaža, kojoj opet pripada potpuno drugačija paradigma kada se govori o dizajnu. Na naposljetku, dizajnirati se može i identitet nekog subjekta prisutnog na tržištu i time stvoriti jasnu marku proizvođača (fizičkih proizvoda ili usluga). Teorijskim pregledom podrobnije su objašnjenje navedene relacije, dok je kvalitativnim primarnim istraživanjem cilj bio istražiti kako se primjena dizajna odražava na poslovanje poduzeća te koje pozitivne promjene donosi. Metodom dubinskog intervjua ispitane su osobe zadužene za upravljanje dizajnom u tri hrvatska poduzeća, koja su primijenila proces dizajna u poslovanju. Sva poduzeća u uzorku izrazila su kao glavni cilj i poantu primjene dizajna diferenciranje od konkurencije i stvaranje konkurentske prednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija