Pregled bibliografske jedinice broj: 715741
Strateška analiza na primjeru maloprodajnog lanca kioska
Strateška analiza na primjeru maloprodajnog lanca kioska, 2014., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 715741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strateška analiza na primjeru maloprodajnog lanca kioska
(Strategic analysis on the example of the retail kiosk chain)
Autori
Perković, Mateja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.09
Godina
2014
Stranica
41
Mentor
Petljak, Kristina
Ključne riječi
okolina; poduzeće; analiza; strategija; maloprodajni lanac kioska
(environment; company analysis; strategy; retail kiosk)
Sažetak
Rad prikazuje stratešku analizu maloprodajnog lanca kioska. S obzirom da u današnjem svijetu poduzeće ima obilježja otvorenog sustava, vanjska okolina itekako djeluje na samu strukturu poduzeća, a s druge strane interna okolina uvelike može poboljšati razvoj i uspješnost samog poslovanja. Bitna sastavnica strategije svakog poduzeća je analiza eksterne i interne okoline, čime ona neprekidno stvara nove prilike, ali i nove opasnosti za poduzeće. Interna okolina predstavlja radnu okolinu koja se nalazi pod utjecajem samog poduzeća i na čije elemente poduzeće može u potpunosti utjecati. Eksterna ili vanjska okolina obuhvaća one dijelove okoline koji indirektno utječu na poduzeće. Svrha njezine analize sastoji se u utvrđivanju ključnih faktora utjecaja na sadašnji i budući razvoj poduzeća. Analizom okoline prikupljaju se bitni podatci i na osnovu njih poduzeća oblikuju strategije koje će biti usklađene s mogućnostima poduzeća i obilježjima okoline u kojoj poduzeće posluje. U radu je prikazana SWOT analiza poduzeća iz koje se može zaključiti da su neke od snaga poduzeća to što je član Agrokor koncerna, stalna obuka zaposlenih, pružanje raznovrsnih usluga, atraktivne lokacije prodavaonica te prilagođenost zahtjevima tržišta dok su slabosti poduzeća ograničeni asortiman proizvoda, ograničene zalihe proizvoda, nekonkurentne cijene te financijska ulaganja. Prilike poduzeće vidi u ulasku Republike Hrvatske u Europsku uniju, novim proizvodima i uslugama, poticanju obrazovanja i inovacija, brzoj prilagodbi tržišnim trendovima te tržištu na kojem se konkurent predaje, a prijetnje u svjetskoj ekonomskoj krizi te u tome što kiosci postaju sve manje popularni zbog slabe prodaje tiskovina i velike sličnosti s konkurencijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Završni rad, preddiplomski stručni studij Poslovne ekonomije, smjer Računovodstvo i financije