Pregled bibliografske jedinice broj: 715629
Inkluzivni pristup u školama
Inkluzivni pristup u školama, 2014., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 715629 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inkluzivni pristup u školama
(Inclusive Approach in Schools)
Autori
Rajić, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
15.09
Godina
2014
Stranica
28
Mentor
Batarelo Kokić, Ivana
Ključne riječi
djeca s posebnim potrebama; inkluzija; obrazovne strategije
(children with special needs; inclusion; educational strategies)
Sažetak
Odnos prema osobama s posebnim potrebama se mijenjao kroz povijest. Isprva su se ljudi prema drugačijima i slabijima ponašali superiornije, te su im uskraćivali glavno ljusko pravo, a to je pravo na slobodu i jednakost. No, s vremenom se ta situacija mijenjala i tolerancija je došla na mjesto netolerancije. Nakon dugo godina marginalizacije i institucionalizacije osobe s posebnim potrebama su se počele integrirati u društvo. Samim time se pokrenula filozofija inkluzije koja je usmjerena na najvišu razinu uvažavanja i poštivanja svakog pojedinca, ne nastojeći ga prilagoditi društvu nego društvo i uvjete prilagoditi njemu i njegovim potrebama. Ovakav pristup ima i jaku zakonsku potporu, gdje su samo neki od tih važinih dokumenata Konvencija o pravima djeteta i Konvencija o pravima osoba s invaliditetom. Inkluzivni pristup se iz Europe proširio i na RH, gdje brojni stručnjaci rade na tome da se pomoću posebnih obrazovnih strategija ostvari inkluzivno obrazovanje koje će omogućiti razvoj svih potencijala svakog djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija