Pregled bibliografske jedinice broj: 715242
Utjecaj pedagoških strategija poučavanja i socijalnoga konteksta na ovladavanje hrvatskim jezikom u ranome diskursu
Utjecaj pedagoških strategija poučavanja i socijalnoga konteksta na ovladavanje hrvatskim jezikom u ranome diskursu // 14. Dani Mate Demarina
Topusko, Hrvatska, 2014. (predavanje, međunarodna recenzija, pp prezentacija, ostalo)
CROSBI ID: 715242 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj pedagoških strategija poučavanja i socijalnoga konteksta na ovladavanje hrvatskim jezikom u ranome diskursu
(FACTS OF MASTERING CROATIAN LANGUAGE IN THE EARLY DISCOURSE)
Autori
Aladrović Slovaček, Katarina ; Ravlić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, ostalo
Skup
14. Dani Mate Demarina
Mjesto i datum
Topusko, Hrvatska, 29.05.2014. - 30.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
rano učenje hrvatskoga jezika; strategije poučavanja; komunikacijska kompetencija; jezično znanje
(early Croatian language learning; teaching strategies; communicative competence; linguistic competence; linguistic knowledge)
Sažetak
Proces usvajanja jezika započinje u prvome trimestru trudnoće kada dijete zamjećuje prve glasove, prvu riječ progovori oko prve godine, a potom se javlja i prva „krnja“ rečenica. Do šeste godine dijete bi trebalo ovladati svim glasovima hrvatskoga jezika, no morfološko i sintaktičko znanje automatiziraju mu se tek oko 11./12. godine. S institucionalnim učenjem započinje oko sedme godine kada kreće u prvi razred osnovne škole i ulazi u fazu konkretnih misaonih operacija koja završava oko 11./12. godine (Piaget, 1977). Upravo je zato u tome ranome razdoblju jezik potrebno poučavati upotrebljavajući strategije koje će poticati razvoj jezično-komunikacijske kompetencije i učenje jezika na temelju konkretnih primjera. Stoga, cilj je ovoga rada ispitati načine na koji učitelji poučavaju jezik (gramatiku i pravopis) u ranome diskursu metodom pedagoškoga promatranja deset različitih učitelja. Uz promatranje učitelja, cilj je rada ispitati znanje učenika od drugoga do šestoga razreda testom objektivnoga tipa (Test komunikacijske kompetencije za svaki razred), a stavovi prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu ispitat će se Upitnikom o stavovima s naglašenim pitanjima o socijalnome kontekstu svakoga ispitanika. Rezultati će se analizirati kvalitativnim i kvantitativnim metodama, a podaci će se obraditi u SPSS programu za statistiku. Pretpostavlja se da će ispitanici, čiju su roditelji obrazovaniji, pokazati bolje rezultate na testu znanja te također oni ispitanici čiji učitelji na satima hrvatskoga jezika upotrebljavaju više različitih strategija poučavanja (didaktičke igre, izmjena grupnoga rad i rada u paru, naglašavanje na induktivnome pristupu i dr.).
Izvorni jezik
Hrvatski