Pregled bibliografske jedinice broj: 715241
Razvoj leksičke kompetencije u nastavi hrvatskoga jezika u osnovnoj školi
Razvoj leksičke kompetencije u nastavi hrvatskoga jezika u osnovnoj školi // Šesti hrvatski slavistički kongres : : zbornik radova sa znanstvenog skupa s međunarodnim sudjelovanjem / Botica, Stipe ; Nikolić, Davor ; Tomašić, Josipa (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2014. str. 186-187 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 715241 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj leksičke kompetencije u nastavi hrvatskoga jezika u osnovnoj školi
(Development of lexical competence in Croatian language teaching in primary school)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Aladrović Slovaček, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Šesti hrvatski slavistički kongres : : zbornik radova sa znanstvenog skupa s međunarodnim sudjelovanjem
/ Botica, Stipe ; Nikolić, Davor ; Tomašić, Josipa - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2014, 186-187
ISBN
978-953-296-090-7
Skup
Hrvatski slavistički kongres (6 ; 2014)
Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska; Vinkovci, Hrvatska, 10.09.2014. - 13.09.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
jezične kompetencije ; leksička kompetencija ; učenje i poučavanje hrvatskoga jezika
(language competences ; lexical competence ; learning and teaching of Croatian)
Sažetak
Zadaća nastave hrvatskoga jezika u osnovnoj školi odnosi se, između ostaloga, na razvoj jezičnih kompetencija poticanjem jezičnih djelatnosti slušanja, govorenja, čitanja i pisanja (NiP, 2006 ; NOK, 2011). Ovladavanost materinskim jezikom preduvjet je bržega i lakšega ovladavanja drugim ključnim kompetencijama (ZEROJ, 2005). Stoga je u nastavi hrvatskoga jezika važno poticati komunikacijsku kompetenciju (znanje jezika) i lingvističku kompetenciju (znanje o jeziku) (Pavličević-Franić, 2005). U okviru jezičnih kompetencija, leksička se razina definira kao poznavanje i sposobnost korištenja vokabulara nekoga jezika, a lingvodidaktičari ističu šest sastavnica koje utječu na usvajanje leksičkih jedinica: oblik, značenje, morfologija, sintaksa, kolokacije i diskurs (Jelić, 2009). Kako leksička razina izrazito utječe na jezični razvoj, cilj je rada ispitati razvoj leksičke kompetencije osnovnoškolskih učenika. Istraživanje je provedeno u trima obrazovnim razdobljima (2.-4.r., 5.-6.r., 7.-8.r.). Sudjelovalo je 300 ispitanika iz triju regija: Središnja Hrvatska, Slavonija, Dalmacija. Postavljene su dvije temeljne hipoteze: očekuje se poboljšanje leksičke kompetencije s prelaskom u treće obrazovno razdoblje ; očekuje se da će uspješnije ovladavanje leksičkom kompetencijom snažno utjecati na zavičajni idiom učenika. Učenici su ispitani testom za provjeru vokabulara, a zatim su pisali sastavak na zadanu temu. Dobiveni podatci analizirani su u SPSS programu za statistiku. Rezultati su analizirani i uspoređeni prema obrazovnim skupinama i prema mjestu stanovanja. Podatci dobiveni istraživanjem poslužit će za analizu nastave hrvatskoga jezika te kao moguće polazište u oblikovanju učinkovitijih pristupa učenja i poučavanja materinskoga jezika u osnovnoj školi.
Izvorni jezik
Hrvatski