Pregled bibliografske jedinice broj: 714743
Prikaz poticanja komunikacije i jezika kod dječaka s visokofunkcionirajućim autizmom
Prikaz poticanja komunikacije i jezika kod dječaka s visokofunkcionirajućim autizmom, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski, Zagreb
CROSBI ID: 714743 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz poticanja komunikacije i jezika kod dječaka s visokofunkcionirajućim autizmom
(Encouraging of Communication and Language in a Boy with High-functioning Autism)
Autori
Dukarić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski
Mjesto
Zagreb
Datum
12.09
Godina
2014
Stranica
93
Mentor
Ivšac Pavliša, Jasmina
Neposredni voditelj
Šimleša, Sanja
Ključne riječi
poremećaji iz autističnog spektra; visokofunkcionirajući autizam; Aspergerov sindrom; komunikacijske i jezične sposobnosti; stručna logopedska procjena
(Autism spectrum disorders; high-functioning autism; Asperger syndrome; communication and language abilities; professional support)
Sažetak
Poremećaji iz autističnog spektra (PAS) ili pervazivni razvojni poremećaji očituju se u sljedećim obilježjima: oštećenjem u području socijalnih interakcija, oštećenjem u području komunikacije i prisutnošću suženih i repetitivnih oblika ponašanja. Prve opise ovih poremećaja ili stanja dali su Leo Kanner i Hans Asperger 40-ih godina prošlog stoljeća. Danas su poremećaji iz autističnog spektra dio dvaju najpoznatiji medicinskih klasifikacijskih sustava: Dijagnostičkog i statističkog priručnika duševnih poremećaja (DSM) i Međunarodne klasifikacije bolesti (MKB). Upravo područje poremećaja iz autističnog spektra doživljava velike i debatirajuće promjene izlaskom petog izdanja DSM-a 2013. godine. Ovaj diplomski rad pobliže se bavi temom visokofunkcionirajućeg autizma i Aspergerovog sindroma koji pripadaju poremećajima iz autističnog spektra, ali onom dijelu spektra koji ima bolju prognozu i manje uočljive teškoće u navedenoj trijadi obilježja. Istraživački dio ovog diplomskog rada ima oblik studije slučaja i prikazuje rad studentice s dječakom s visokofunkcionirajućim autizmom. Rad s dječakom proveden je u sklopu stručne logopedske podrške koja je trajala pet mjeseci. Ciljevi rada s dječakom odnosili su se na poboljšavanje njegovih komunikacijskih i jezičnih sposobnosti. Drugim riječima, u središtu rada bili su: smanjenje eholaličnih iskaza, poboljšanje pragmatičkih sposobnosti, povećanje opsega receptivnog i ekspresivnog rječnika i morfosintaktičke složenosti iskaza. U svrhu praćenja dječakovog napretka i uspješnosti provedene podrške, rad s dječakom je sniman, a video-snimke transkribirane i analizirane. Osim toga, za istu svrhu korištena je i ljestvica ispunjena od strane dječakove majke. Obradom podataka utvrđeni su pomaci u svim spomenutim aspektima komunikacije i jezika. Navedeno dovodi do zaključka o važnosti djelovanja, uključivanja djece u oblike stručne podrške kao i o važnosti poticanja jezika i komunikacije općenito koji onda posljedično mogu dovesti i do boljeg povezivanja s vršnjacima i kvalitetnijih socijalnih vještina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb