Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 714743

Prikaz poticanja komunikacije i jezika kod dječaka s visokofunkcionirajućim autizmom


Dukarić, Marija
Prikaz poticanja komunikacije i jezika kod dječaka s visokofunkcionirajućim autizmom, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski, Zagreb


CROSBI ID: 714743 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prikaz poticanja komunikacije i jezika kod dječaka s visokofunkcionirajućim autizmom
(Encouraging of Communication and Language in a Boy with High-functioning Autism)

Autori
Dukarić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski

Mjesto
Zagreb

Datum
12.09

Godina
2014

Stranica
93

Mentor
Ivšac Pavliša, Jasmina

Neposredni voditelj
Šimleša, Sanja

Ključne riječi
poremećaji iz autističnog spektra; visokofunkcionirajući autizam; Aspergerov sindrom; komunikacijske i jezične sposobnosti; stručna logopedska procjena
(Autism spectrum disorders; high-functioning autism; Asperger syndrome; communication and language abilities; professional support)

Sažetak
Poremećaji iz autističnog spektra (PAS) ili pervazivni razvojni poremećaji očituju se u sljedećim obilježjima: oštećenjem u području socijalnih interakcija, oštećenjem u području komunikacije i prisutnošću suženih i repetitivnih oblika ponašanja. Prve opise ovih poremećaja ili stanja dali su Leo Kanner i Hans Asperger 40-ih godina prošlog stoljeća. Danas su poremećaji iz autističnog spektra dio dvaju najpoznatiji medicinskih klasifikacijskih sustava: Dijagnostičkog i statističkog priručnika duševnih poremećaja (DSM) i Međunarodne klasifikacije bolesti (MKB). Upravo područje poremećaja iz autističnog spektra doživljava velike i debatirajuće promjene izlaskom petog izdanja DSM-a 2013. godine. Ovaj diplomski rad pobliže se bavi temom visokofunkcionirajućeg autizma i Aspergerovog sindroma koji pripadaju poremećajima iz autističnog spektra, ali onom dijelu spektra koji ima bolju prognozu i manje uočljive teškoće u navedenoj trijadi obilježja. Istraživački dio ovog diplomskog rada ima oblik studije slučaja i prikazuje rad studentice s dječakom s visokofunkcionirajućim autizmom. Rad s dječakom proveden je u sklopu stručne logopedske podrške koja je trajala pet mjeseci. Ciljevi rada s dječakom odnosili su se na poboljšavanje njegovih komunikacijskih i jezičnih sposobnosti. Drugim riječima, u središtu rada bili su: smanjenje eholaličnih iskaza, poboljšanje pragmatičkih sposobnosti, povećanje opsega receptivnog i ekspresivnog rječnika i morfosintaktičke složenosti iskaza. U svrhu praćenja dječakovog napretka i uspješnosti provedene podrške, rad s dječakom je sniman, a video-snimke transkribirane i analizirane. Osim toga, za istu svrhu korištena je i ljestvica ispunjena od strane dječakove majke. Obradom podataka utvrđeni su pomaci u svim spomenutim aspektima komunikacije i jezika. Navedeno dovodi do zaključka o važnosti djelovanja, uključivanja djece u oblike stručne podrške kao i o važnosti poticanja jezika i komunikacije općenito koji onda posljedično mogu dovesti i do boljeg povezivanja s vršnjacima i kvalitetnijih socijalnih vještina.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Sanja Šimleša (mentor)

Avatar Url Jasmina Ivšac Pavliša (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dukarić, Marija
Prikaz poticanja komunikacije i jezika kod dječaka s visokofunkcionirajućim autizmom, 2014., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski, Zagreb
Dukarić, M. (2014) 'Prikaz poticanja komunikacije i jezika kod dječaka s visokofunkcionirajućim autizmom', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dukari\'{c}, Marija}, year = {2014}, pages = {93}, keywords = {poreme\'{c}aji iz autisti\v{c}nog spektra, visokofunkcioniraju\'{c}i autizam, Aspergerov sindrom, komunikacijske i jezi\v{c}ne sposobnosti, stru\v{c}na logopedska procjena}, title = {Prikaz poticanja komunikacije i jezika kod dje\v{c}aka s visokofunkcioniraju\'{c}im autizmom}, keyword = {poreme\'{c}aji iz autisti\v{c}nog spektra, visokofunkcioniraju\'{c}i autizam, Aspergerov sindrom, komunikacijske i jezi\v{c}ne sposobnosti, stru\v{c}na logopedska procjena}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dukari\'{c}, Marija}, year = {2014}, pages = {93}, keywords = {Autism spectrum disorders, high-functioning autism, Asperger syndrome, communication and language abilities, professional support}, title = {Encouraging of Communication and Language in a Boy with High-functioning Autism}, keyword = {Autism spectrum disorders, high-functioning autism, Asperger syndrome, communication and language abilities, professional support}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font