Pregled bibliografske jedinice broj: 714356
Interkulturalne odrednice seksualne pedagogije
Interkulturalne odrednice seksualne pedagogije // Suvremena pitanja, 17. (2014), 15-25 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 714356 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalne odrednice seksualne pedagogije
(Intercultural determinants of sexual pedagogy)
Autori
Hrvatić, Neven
Izvornik
Suvremena pitanja (1840-1252) 17.
(2014);
15-25
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
seksualna pedagogija; interkulturalne odrednice; seksualna usmjerenja; zdravstveni/seksualni odgoj
(sexual pedagogy; intercultural determinants; sexual orientations; health/sex education)
Sažetak
Ako seksualnu pedagogiju odredimo kao pedagogijsku disciplinu koja istražuje i znanstveno određuje seksualnu socijalizaciju i (intencionalne) odgojne utjecaje na ljudsku seksualnost razvidna je njezina interkulturalna usmjerenost.. Temeljna odrednica kulturoloških aspekata ljudske seksualnosti je ravnopravnost seksualnih usmjerenja i životnih obrazaca (koji ne pripadaju dominantnoj kulturi), prema poticaju razvijanju vlastitog seksualnog identiteta, gdje je polaznica - seksualnost, a ne seksualna usmjerenost. U ovom kontekstu, seksualni odgoj možemo odrediti kao intencionalni proces, kontinuiranog utjecanja na formiranje stavova i mišljenja o aspektu seksualnosti kod djece, mladeži (i odraslih) te razvoj seksualne motivacije, izražajnih oblika i obrazaca ponašanja. Neposredne implikacije novih pristupa u seksualnoj pedagogiji očituju se i na provedbenoj razini: nacionalnom kurikulumu i implementaciji u školskoj praksi - zdravstveni odgoj, osnaživanju osobnosti i samopouzdanja učenika, prema toleranciji i otvorenosti prema drugim vrijednostima i drugim ponašanjima, gdje su posebnosti kulturne i socijalne sredine sastavnica seksualnog odgoja. Interkulturalne odrednice seksualne pedagogije pretpostavljaju i shvaćanje/prihvaćanje karakterističnih ponašanja pojedinih društvenih skupina unutar pluralnog društva koja se ističu svojom posebnošću u odnosu na dominantnu kulturu, etničnost, rasu, religiju, tjelesnu i/ili mentalnu sposobnost, spolnu i/ili rodnu orijentaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Neven Hrvatić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL