Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 713958

Nastava kao ritual. Integriranje feminističkih i interkulturnih načela u poučavanju


Bartulović, Marija
Nastava kao ritual. Integriranje feminističkih i interkulturnih načela u poučavanju // Interkulturalmo obrazovanje i europske vrijednosti / Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb : Virovotica: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2014. str. 151-165


CROSBI ID: 713958 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nastava kao ritual. Integriranje feminističkih i interkulturnih načela u poučavanju
(Teaching as a ritual. Integrating feminist and intercultural principles in education)

Autori
Bartulović, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Interkulturalmo obrazovanje i europske vrijednosti

Urednik/ci
Hrvatić, Neven

Izdavač
Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici

Grad
Zagreb : Virovotica

Godina
2014

Raspon stranica
151-165

ISBN
978-953-56216-1-4

Ključne riječi
nastava, autentičnost, osvještavanje, interkulturno obrazovanje, feministička pedagogija.
(teaching, authenticity, consiousness raising, intercultural education, feminist pedagogy.)

Sažetak
Tekst govori o nastavi kao neponovljivom činu čija je svrha ireverzibilni pomak u svijesti onih koji u njemu sudjeluju. Nastava, prema tome, nije shvaćena kao unaprijed definiran proces čija se struktura može osmisliti, razložiti te u određenoj sekvenci vremena realizirati, već kao autentičan čin stvaranja čija je svrha istinsko obrazovanje. Istinsko obrazovanje je shvaćeno kao ono koje proteže svijest na način da sudionicima u procesu poučavanja i učenja, omogućuje iskustvo 'novog'. 'Novo' je određeno kao samoprevladavanje, stanje kojeg odlikuje dijalektički odnos toka, odnosno spontanog kretanja u kojemu su akcija i svijest jedno, i refleksivnosti putem koje su centralna značenja, vrijednosti i ciljevi kulture, promatrani u akciji putem oblikovanja i objašnjavanja ponašanja (Turner, 1980). Odrednice tako shvaćene nastave u tekstu se promišljaju preko temeljnih načela poučavanja u feminističkoj pedagogiji kako ih određuju Maher i Tetreault (2001): propitivanja autoriteta, (samo)osvještavanja, povezivanja kognitivnog i afektivnog, kojima su pridodana načela dijalogičnosti i erotičnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marija Bartulović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bartulović, Marija
Nastava kao ritual. Integriranje feminističkih i interkulturnih načela u poučavanju // Interkulturalmo obrazovanje i europske vrijednosti / Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb : Virovotica: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2014. str. 151-165
Bartulović, M. (2014) Nastava kao ritual. Integriranje feminističkih i interkulturnih načela u poučavanju. U: Hrvatić, N. (ur.) Interkulturalmo obrazovanje i europske vrijednosti. Zagreb : Virovotica, Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, str. 151-165.
@inbook{inbook, author = {Bartulovi\'{c}, Marija}, editor = {Hrvati\'{c}, N.}, year = {2014}, pages = {151-165}, keywords = {nastava, autenti\v{c}nost, osvje\v{s}tavanje, interkulturno obrazovanje, feministi\v{c}ka pedagogija.}, isbn = {978-953-56216-1-4}, title = {Nastava kao ritual. Integriranje feministi\v{c}kih i interkulturnih na\v{c}ela u pou\v{c}avanju}, keyword = {nastava, autenti\v{c}nost, osvje\v{s}tavanje, interkulturno obrazovanje, feministi\v{c}ka pedagogija.}, publisher = {Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Visoka \v{s}kola za menad\v{z}ment u turizmu i informatici u Virovitici}, publisherplace = {Zagreb : Virovotica} }
@inbook{inbook, author = {Bartulovi\'{c}, Marija}, editor = {Hrvati\'{c}, N.}, year = {2014}, pages = {151-165}, keywords = {teaching, authenticity, consiousness raising, intercultural education, feminist pedagogy.}, isbn = {978-953-56216-1-4}, title = {Teaching as a ritual. Integrating feminist and intercultural principles in education}, keyword = {teaching, authenticity, consiousness raising, intercultural education, feminist pedagogy.}, publisher = {Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Visoka \v{s}kola za menad\v{z}ment u turizmu i informatici u Virovitici}, publisherplace = {Zagreb : Virovotica} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font