Pregled bibliografske jedinice broj: 713958
Nastava kao ritual. Integriranje feminističkih i interkulturnih načela u poučavanju
Nastava kao ritual. Integriranje feminističkih i interkulturnih načela u poučavanju // Interkulturalmo obrazovanje i europske vrijednosti / Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb : Virovotica: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2014. str. 151-165
CROSBI ID: 713958 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava kao ritual. Integriranje feminističkih i interkulturnih načela u poučavanju
(Teaching as a ritual. Integrating feminist and intercultural principles in education)
Autori
Bartulović, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Interkulturalmo obrazovanje i europske vrijednosti
Urednik/ci
Hrvatić, Neven
Izdavač
Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
Grad
Zagreb : Virovotica
Godina
2014
Raspon stranica
151-165
ISBN
978-953-56216-1-4
Ključne riječi
nastava, autentičnost, osvještavanje, interkulturno obrazovanje, feministička pedagogija.
(teaching, authenticity, consiousness raising, intercultural education, feminist pedagogy.)
Sažetak
Tekst govori o nastavi kao neponovljivom činu čija je svrha ireverzibilni pomak u svijesti onih koji u njemu sudjeluju. Nastava, prema tome, nije shvaćena kao unaprijed definiran proces čija se struktura može osmisliti, razložiti te u određenoj sekvenci vremena realizirati, već kao autentičan čin stvaranja čija je svrha istinsko obrazovanje. Istinsko obrazovanje je shvaćeno kao ono koje proteže svijest na način da sudionicima u procesu poučavanja i učenja, omogućuje iskustvo 'novog'. 'Novo' je određeno kao samoprevladavanje, stanje kojeg odlikuje dijalektički odnos toka, odnosno spontanog kretanja u kojemu su akcija i svijest jedno, i refleksivnosti putem koje su centralna značenja, vrijednosti i ciljevi kulture, promatrani u akciji putem oblikovanja i objašnjavanja ponašanja (Turner, 1980). Odrednice tako shvaćene nastave u tekstu se promišljaju preko temeljnih načela poučavanja u feminističkoj pedagogiji kako ih određuju Maher i Tetreault (2001): propitivanja autoriteta, (samo)osvještavanja, povezivanja kognitivnog i afektivnog, kojima su pridodana načela dijalogičnosti i erotičnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Marija Bartulović
(autor)