Pregled bibliografske jedinice broj: 713606
Socijalne vještine i kompetencije prosvjetnih radnika u školama i dječjim vrtićima
Socijalne vještine i kompetencije prosvjetnih radnika u školama i dječjim vrtićima // Naša škola (časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja), 68 (2014), 14; 27-40 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 713606 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalne vještine i kompetencije prosvjetnih radnika u školama i dječjim vrtićima
(Social skills and competencies of educators in schools and kindergartens)
Autori
Sindik, Joško ; Karalić, Zijada
Izvornik
Naša škola (časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja) (0547-308X) 68
(2014), 14;
27-40
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kompetencije; prosvjetni radnici; socijalne vještine; spol
(competences; teachers; social skills; gender)
Sažetak
U kontekstu prosvjete, može se govoriti o socijalnim vještinama i kompetencijama, odnosno o dva aspekta kompetencija, profesionalnoj (stručnoj) i socijalnoj. Koncept socijalnih vještina dijeli proces komunikacije u dva područja: emocionalno, koje se u prvom redu odnosi na neverbalnu komunikaciju, i socijalno, koje se većinom odnosi na verbalnu stranu komunikacije. Cilj istraživanja bio je stjecanje uvida u kompetencije prosvjetnih djelatnika Srednjobosanskog i Zeničko-dobojskog kantona te njihove socijalne vještine. 272 ispitanika koji rade u privatnim ili javnim odgojno- obrazovnim ustanovama u BiH, kao nastavnici, pedagozi, direktori škola i vrtića, odgajatelji i medicinske sestre u vrtiću. Primijenili smo Upitnik odgojiteljskih kompetencija, prilagođen za širi krug prosvjetnih radnika te Inventar socijalnih vještina. Rezultati su pokazali da su pronađene statistički značajne povezanosti kompetencija prosvjetara i dimenzija njihovih socijalnih vještina, kao i povezanosti obje skupine varijabli sa socio-demografskim varijablama, jako niskih vrijednosti. Kompetencija prosvjetara najviše je pozitivno povezana sa socijalnom kontrolom i socijalnom izražajnošću, dakle verbalnim ponašanjima.Kanonička diskriminacijska funkcija razlikuje statistički značajno sudionike po spolu: za emocionalnu izražajnost i emocionalnu osjetljivost, veći su prosječni rezultati za žene, dok za emocionalnu kontrolu veće prosječne rezultate imaju muškarci. Nema razlika u skupu socijalnih vještina te kompetenciji prosvjetnih radnika, u odnosu na zaposlenost u privatnom ili javnom sektoru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija