Pregled bibliografske jedinice broj: 712849
RAZVOJ E-TEČAJEVA ZA KONTINUIRANU EDUKACIJU FARMACEUTA
RAZVOJ E-TEČAJEVA ZA KONTINUIRANU EDUKACIJU FARMACEUTA // 1. hrvatski kongres kliničke farmacije s međunarodnim sudjelovanjem
Zagreb, Hrvatska, 2014. (poster, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 712849 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
RAZVOJ E-TEČAJEVA ZA KONTINUIRANU EDUKACIJU FARMACEUTA
(DEVELOPMENT OF E-LEARNING COURSES TO FULFIL CONTINUING EDUCATION NEEDS OF PHARMACISTS)
Autori
Fehir Šola, Katarina ; Frančić Pranjković, Ljubica ; Ortner Hadžiabdić, Maja ; Govorčinović, Tihana ; Klinar, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
1. hrvatski kongres kliničke farmacije s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.04.2014. - 12.04.2014
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
e-tečajevi; kontinuirana edukacija; farmaceuti
(e-learning; continuing education; pharmacists)
Sažetak
Uvod: E-učenje se pokazalo kao značajan oblik obrazovanja kako u dodiplomskoj, tako i u poslijediplomskoj edukaciji farmaceuta (1, 2). Cilj rada je bio procijeniti uspješnost i zadovoljstvo farmaceuta na tečajevima trajne edukacije koji su se odvijali putem e-učenja u razdoblju od listopada 2012. godine do travnja 2014. godine. Metode: Hrvatska ljekarnička komora u suradnji s Plivom organizirala je nekoliko e-tečajeva kao dodatni oblik stručnog usavršavanja ljekarnika. Materijale za pojedini e-tečaj su pripremali magistri farmacije, a recenziraili liječnici specijalisti. Ljekarnici su nakon proučenog materijala za učenje, rješavali e-test od 30 pitanja (dostupno na www.plivamed.net), te dodatno ispunili anketu o zadovoljstvu tečajem. Anketa se sastojala od 6 pitanja (5 pitanja sa odgovorima na skali 1-7 i jednog otvorenog pitanja). Za potrebe ovog rada obrađeni su podatci tri e-tečaja: 1) Farmacija utemeljenoj na dokazima, 2) Uloga ljekarnika u liječenju astme i 3) Uloga ljekarnika u liječenju hipertenzije. Rezultati: E-tečaju Farmacija utemeljena na dokazima u razdoblju od 5 mjeseci pristupilo je 482 farmaceuta, čija uspješnost je bila 92, 5%. Polaznici su korisnost, kvalitetu i težinu e-tečaja ocijenili sa 5, 0/7 ; 5, 4/7 i 5, 2/7. E-tečaj Uloga ljekarnika u liječenju astme trajao je 5 mjeseci, a pristupilo mu je 592 ljekarnika koji su korisnost tečaja ocijenili sa 6, 4/7, kvalitetu sa 6, 2/7, a težinu sa 5, 9/7. Uspješnost rješavanja testa bila je 97%. E- tečaju Uloga ljekarnika u liječenju hipertenzije, koji je još u tijeku, dosad je pristupilo 144 farmaceuta, te uspješno riješilo 89%. Oni su korisnost ocijenili sa 6, 2/7, kvalitetu sa 6, 1/7, a težinu sa 6, 0/7. Zaključak: Broj farmaceuta koji su pristupili e-tečajevima i njihova uspješnost, ukazuju na to da prepoznaju e-učenje kao bitan vid svog stručnog usavršavanja. Ocjene pokazuju da su ljekarnici prepoznali ponuđene teme o astmi i hipertenziji kao korisnije, dok farmaciju utemeljenu na dokazima iako smatraju nešto lakšim e-tečajem vide kao manje korisnu u svakodnevnom radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA