Pregled bibliografske jedinice broj: 712613
Dijete koje odbija školu - kako možemo pomoći
Dijete koje odbija školu - kako možemo pomoći // Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja / Prskalo, Ivan ; Lozančić-Jurčević, Anka ; Braičić, Zdenko (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 195-203
CROSBI ID: 712613 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijete koje odbija školu - kako možemo pomoći
(School refusal in the child - how can we help)
Autori
Mindoljević Drakulić, Aleksandra ; Petričević, Ema
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Suvremeni izazovi teorije i prakse odgoja i obrazovanja
Urednik/ci
Prskalo, Ivan ; Lozančić-Jurčević, Anka ; Braičić, Zdenko
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
195-203
ISBN
978-953-7210-72-4
Ključne riječi
odbijanje škole, multidisciplinaran pristup pomoći, separacijska anksioznost, školska fobija
(multidisciplinary approach to healthcare, school phobia, school refusal, separation anxiety)
Sažetak
Odbijanje škole poznatije je pod kolokvijalnim nazivom školska fobija. Spada u anksiozne poremećaje zbog separacije. Riječ je o kompleksnom fenomenu razvojno neprimjerene i pretjerane tjeskobe koja može početi i u predškolskoj dobi, ali je najčešća kod osnovnoškolske i srednjoškolske djece i mladih. Javlja se prije punoljetnosti, traje najmanje 4 tjedna i uzrokuje značajno oštećenje socijalnog i akademskog funkcioniranja. Ovom se rastućem problemu školske djece i adolescenata nažalost ne pridaje prevelika pozornost. Štoviše, takva se djeca u kući ili u odgojno-obrazovnim institucijama obično opisuju kao razmažena, sa stalnom potrebom za pažnjom, zahtjevna, nametljiva ili koja „zabušavaju“. Zbog toga često postaju izvorom frustracije za roditelje, učitelje i školu. U radu se se, osim informacija o dijagnostičkim obilježjima smetnje, daju prijedlozi za multidisciplinaran pristup pomoći djetetu koje odbija školu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb