Pregled bibliografske jedinice broj: 712478
Primjena osnovnih postavki Montessori pedagogije pri usvajanju hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika
Primjena osnovnih postavki Montessori pedagogije pri usvajanju hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika // Četvrti međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik (HIDIS)
Zagreb, Hrvatska, 2012. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 712478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena osnovnih postavki Montessori pedagogije pri usvajanju hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika
(The application of basic principles of Montessori pedagogy on the aquisition of the Croatian language as the second or foreign language)
Autori
Mihaljević, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
Četvrti međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik (HIDIS)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.12.2012. - 20.12.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Montessori pedagogija ; Montessori hrvatski ; hrvatski kao drugi jezik ; hrvatski kao strani jezik
(Montessori pedagogy ; Montessori Croatian ; Croatian as a second language ; Croatian as a foreign language)
Sažetak
U radu se polazi od osnovnih načela Montessori pristupa: pomozi mi da to učinim sam, ograničena sloboda, poticanje kreativnosti i samostalnosti učenika te rad u skladu sa psihofizičkim učeničkim mogućnostima. Iako Montessori pristup nije u prvome redu usmjeren na izobrazbu djece kojoj hrvatski nije materinski jezik, zbog spomenutih se načela pokazuje da je Montessori pristup primjeren djeci koja iz bilo kojega razloga imaju posebne potrebe (posebno darovita djeca, djeca s različitim psihičkim i fizičkim nedostatcima). Strancima koji su iz bilo kojega razloga prisiljeni školovati se u Hrvatskoj i na hrvatskome jeziku i integrirati se u razred u kojemu je većini djece hrvatski materinski jezik Montessori pristup posebno je primjeren. Zato roditelji takve djece djecu često upisuju u Montessori školu. U radu će iznijeti osnovna načela Montessori hrvatskoga te na konkretnim slučajevima djece polaznika Montessori škole pokazati kako im Montessori pristup olakšava usvajanje hrvatskoga kao stranoga jezika na kojemu moraju svladati i gradivo svih ostalih predmeta. Prikazat će se i posebno izrađene vježbe primjerene poticanju jezičnoga usvajanja u takve djece te primjena Montessori lekcije u tri stupnja u učenju leksika te prednosti uporabe kontrolnih kartica pri samoispravljanju pogrješaka te njihov pozitivni utjecaj na učeničko samopouzdanje te pozitivne stavove prema hrvatskome jeziku.
Izvorni jezik
Hrvatski