Pregled bibliografske jedinice broj: 712282
Instalacija K 19 Zlatka Kopljara – upis etičkog koncepta u prostor
Instalacija K 19 Zlatka Kopljara – upis etičkog koncepta u prostor // Ars adriatica, 4 (2014), 399-408 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 712282 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Instalacija K 19 Zlatka Kopljara – upis etičkog
koncepta u prostor
(Installation K 19 by Zlatko Kopljar - Inscription
of an Ethical Concept in Space)
Autori
Lah, Nataša
Izvornik
Ars adriatica (1848-1590) 4
(2014);
399-408
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Zlatko Kopljar ; instalacija K 19 ; pokazivanje neprikazivog ; mnemopoetički perspektivizam ; kontingencija baštinjenja ; kognitivno mapiranje ; moralna geografija ; intersubjektivna reprezentacija
(Zlatko Kopljar ; installation K 19 ; representation of the unrepresentable ; mnemopoetic perspectivism ; contingencies of heritage ; cognitive mapping ; moral geography ; intersubjective representation)
Sažetak
Recentno oblikovana, prostorna instalacija „K 19“ likovnog umjetnika Zlatka Kopljara postavljena u urbanoj jezgri Zagreba, smislom je i sadržajem upućena na spomen žrtvama holokausta. Instalacija se sastoji od pet skulptura izrađenih od cigala, prvotno korištenih za gradnju zidova logora u Jasenovcu, a potom za gradnju stambenih objekata nakon rata. Iste su cigle danas, korištene kao materijal za oblikovanje skulptura, postavljenih na standardiziranim postamentima građevinskih Euro-paleta. Slagane u horizontalnim nizovima, tvore vertikalne blokove neujednačenih gornjih bridova, organizirajući pri tom fragmente fiktivne cjeline u polukružni prostorni prsten spomeničkog karaktera. Polazeći od zapažanja da opisani rad određenu povijesnu situaciju dokumentira neprikazivim narativom, nastoji se pokazati kako time nije iznevjerena narav medija u kojem se djelo pokazuje. Teorijska se argumentacija izvodi iz različitih interpretativnih strategija koje se bave sidrenjem kulturnih reprezentacija u djelu, kao da su upis etičkog koncepta u prostor. Ukazuje se na postupke kognitivnog mapiranja u zadanim okvirima moralnih geografija, na spregu kontingencije i konceptualizacije baštinjenja, te na mnemopoetički perspektivizam i intersubjektivni karakter srodnih reprezentacija. Podražavanjem susreta „viđenog i pročitanog“, kao „vidljivog i iskazanog“, nastoji se ukazati na efekte fikcionalizacije i teatralizacije u djelu, koji ne urušavaju aspekte svjedočenja (minule) stvarnosti, već joj pomažu pri-kazati se u komunikaciji sa svijetom. Premda se nedovršene ili urušene zidove skulptura instalacije „K 19“ može interpretirati u kontekstu čitavog niza „promjenjivih atmosfera svjetova umjetnosti“, u zaključku se ukazuje da je sam autor, pripisujući svojstva formi, uspješno strukturirao sadržaj svoga djela, učinivši neprikazivo vidljivim.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EBSCO (US)