Pregled bibliografske jedinice broj: 711092
IKT, ljudski resursi te informacijska i računalna sigurnost u hrvatskom osnovnom školstvu
IKT, ljudski resursi te informacijska i računalna sigurnost u hrvatskom osnovnom školstvu // MIPRO 2014 Procedings / Biljanović, Petar (ur.).
Opatija: Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO, 2014. str. 1088-1093 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 711092 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
IKT, ljudski resursi te informacijska i računalna sigurnost u hrvatskom osnovnom školstvu
(ICT, Human Resources, Information and Computer Security in Croatian Primary Education)
Autori
Zovkić, Mario ; Vrbanec, Tedo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
MIPRO 2014 Procedings
/ Biljanović, Petar - Opatija : Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO, 2014, 1088-1093
ISBN
978-953-233-078-6
Skup
Mipro 2014
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 26.05.2014. - 30.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
sigurnost; IKT; računalna učionica
(Security; ICT; Classroom)
Sažetak
Nastavnici informatike u hrvatskim osnovnim školama često su "volonteri" u ulozi sistemskih administratora. Ta je uloga tehnički i tehnološki zahtjevna, a vremenski izuzetno zahtjevna. U školama se takav angažman uglavnom ne primjećuje. Sistemsku administraciju dodatno otežavaju sljedeće činjenice: (a) računala su često različitih hardverskih konfiguracija što onemogućava neke metode održavanja, (b) računala su u prosjeku stara osam godina pa imaju slabije hardverske mogućnosti (slabiji procesor te nedovoljna/minimalna količina radne memorije), zbog čega su spora. Računalne učionice u prosjeku sadrže 19 računala, što predstavlja problem ako su razredna odjeljenja većeg broja učenika, a razredna odjeljenja nije moguće dijeliti na manje grupe. U manjim školama nastavnici informatike često su pored računalne učionice zaduženi za održavanje i svih drugih računala u školi. Učenici se uobičajeno prijavljuju na računala u svojstvu administratora, sve se više raznih uređaja poput pametnih telefona, tableta i fableta spaja na školsku mrežu, a informatičari i ostali nastavnici zbog kroničnog nedostatka novaca za stručno usavršavanje nisu dovoljno educirani s novim prijetnjama i metodama zaštite u pogledu računalne i informacijske sigurnosti. Stoga edukacija o IKT sigurnosti ovisi o dobroj volji, slobodnom vremenu i entuzijazmu pojedinog nastavnika (informatike). Rad predstavlja pregled sigurnosti internet komunikacija te fizičke sigurnosti IKT u školskim računalnim učionicama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija