Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 710518

Učeničko razumijevanje i usvojenost osnovnih koncepata u biologiji


Lukša, Žaklin; Radanović, Ines; Garašić, Diana
Učeničko razumijevanje i usvojenost osnovnih koncepata u biologiji // 1. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive” Program i sažeci radova
Zagreb, Hrvatska, 2012. str. 40-40 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 710518 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učeničko razumijevanje i usvojenost osnovnih koncepata u biologiji
(Students' understanding and the acquisition of basic concepts in biology)

Autori
Lukša, Žaklin ; Radanović, Ines ; Garašić, Diana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
1. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive” Program i sažeci radova / - , 2012, 40-40

Skup
Znanstvena konferencija 1. Dani obrazovnih znanosti "Kvaliteta obrazovanja - istraživačke prespektive"

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2012. - 26.10.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
biološki koncepti; kognitivne razine znanja; makrokoncepti; miskoncepcije; usvojenost znanja
(biological concepts; cognitive levels of knowledge; macro-concept; misconception; the acquisition of knowledge)

Sažetak
Ciljevi istraživanja su utvrđivanje stanja usvojenosti osnovnih bioloških koncepata učenika i njihovih miskoncepcija, te definiranje konceptualnog okvira biologije. Istraživanjem je obuhvaćen 8891 učenik od četvrtog razreda osnovne škole do četvrtog razreda gimnazije. Za istraživanje je korištena vlastita baza pitanja KUPIB, međunarodni testovi uz dozvolu autora (CINS, GCI, GLAI), te rezultati učenika sa županijskih natjecanja biologije. Rezultati ukazuju na slabu usvojenost osnovnih bioloških koncepata u svim ispitivanim razredima te na nejednaku zastupljenost pojedinih koncepata zbog izrazito sadržajne definiranosti postojećih nastavnih programa prirode i biologije. Kognitivna razina znanja učenika nije zadovoljavajuća, posebice kod konceptualnog razumijevanja i rješavanja problema, ali je utvrđeno i nedovoljno ispitivanje viših kognitivnih razina od strane nastavnika. Dokazana je niska retencija posebno u pojedinim razredima što, u nekim slučajevima, upućuje na nedovoljnu primjerenost programa razvojnim mogućnostima učenika te sadržajno i činjenično pretrpane nastavne programe. Identificiran je velik broj miskoncepcija koje su podijeljene u nekoliko skupina obzirom na uzroke njihovog nastanka, a dokazana je i njihova postojanost. Rezultati pokazuju potrebu promjene paradigme u smjeru konceptualnog poučavanju biologije pa bi rezultati ovog istraživanja trebali poslužiti za izradu suvremenoga kurikuluma prirode i biologije sa svrhom uspješnijeg poučavanja i smanjenja broja učeničkih miskoncepcija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
119-0091361-1223 - Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Žaklin Lukša (autor)

Avatar Url Diana Garašić (autor)

Avatar Url Ines Radanović (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Lukša, Žaklin; Radanović, Ines; Garašić, Diana
Učeničko razumijevanje i usvojenost osnovnih koncepata u biologiji // 1. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive” Program i sažeci radova
Zagreb, Hrvatska, 2012. str. 40-40 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Lukša, Ž., Radanović, I. & Garašić, D. (2012) Učeničko razumijevanje i usvojenost osnovnih koncepata u biologiji. U: 1. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive” Program i sažeci radova.
@article{article, author = {Luk\v{s}a, \v{Z}aklin and Radanovi\'{c}, Ines and Gara\v{s}i\'{c}, Diana}, year = {2012}, pages = {40-40}, keywords = {biolo\v{s}ki koncepti, kognitivne razine znanja, makrokoncepti, miskoncepcije, usvojenost znanja}, title = {U\v{c}eni\v{c}ko razumijevanje i usvojenost osnovnih koncepata u biologiji}, keyword = {biolo\v{s}ki koncepti, kognitivne razine znanja, makrokoncepti, miskoncepcije, usvojenost znanja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Luk\v{s}a, \v{Z}aklin and Radanovi\'{c}, Ines and Gara\v{s}i\'{c}, Diana}, year = {2012}, pages = {40-40}, keywords = {biological concepts, cognitive levels of knowledge, macro-concept, misconception, the acquisition of knowledge}, title = {Students' understanding and the acquisition of basic concepts in biology}, keyword = {biological concepts, cognitive levels of knowledge, macro-concept, misconception, the acquisition of knowledge}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font