Pregled bibliografske jedinice broj: 710518
Učeničko razumijevanje i usvojenost osnovnih koncepata u biologiji
Učeničko razumijevanje i usvojenost osnovnih koncepata u biologiji // 1. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive” Program i sažeci radova
Zagreb, Hrvatska, 2012. str. 40-40 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 710518 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učeničko razumijevanje i usvojenost osnovnih koncepata u biologiji
(Students' understanding and the acquisition of basic concepts in biology)
Autori
Lukša, Žaklin ; Radanović, Ines ; Garašić, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
1. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Kvaliteta obrazovanja - istraživačke perspektive” Program i sažeci radova
/ - , 2012, 40-40
Skup
Znanstvena konferencija 1. Dani obrazovnih znanosti "Kvaliteta obrazovanja - istraživačke prespektive"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.10.2012. - 26.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
biološki koncepti; kognitivne razine znanja; makrokoncepti; miskoncepcije; usvojenost znanja
(biological concepts; cognitive levels of knowledge; macro-concept; misconception; the acquisition of knowledge)
Sažetak
Ciljevi istraživanja su utvrđivanje stanja usvojenosti osnovnih bioloških koncepata učenika i njihovih miskoncepcija, te definiranje konceptualnog okvira biologije. Istraživanjem je obuhvaćen 8891 učenik od četvrtog razreda osnovne škole do četvrtog razreda gimnazije. Za istraživanje je korištena vlastita baza pitanja KUPIB, međunarodni testovi uz dozvolu autora (CINS, GCI, GLAI), te rezultati učenika sa županijskih natjecanja biologije. Rezultati ukazuju na slabu usvojenost osnovnih bioloških koncepata u svim ispitivanim razredima te na nejednaku zastupljenost pojedinih koncepata zbog izrazito sadržajne definiranosti postojećih nastavnih programa prirode i biologije. Kognitivna razina znanja učenika nije zadovoljavajuća, posebice kod konceptualnog razumijevanja i rješavanja problema, ali je utvrđeno i nedovoljno ispitivanje viših kognitivnih razina od strane nastavnika. Dokazana je niska retencija posebno u pojedinim razredima što, u nekim slučajevima, upućuje na nedovoljnu primjerenost programa razvojnim mogućnostima učenika te sadržajno i činjenično pretrpane nastavne programe. Identificiran je velik broj miskoncepcija koje su podijeljene u nekoliko skupina obzirom na uzroke njihovog nastanka, a dokazana je i njihova postojanost. Rezultati pokazuju potrebu promjene paradigme u smjeru konceptualnog poučavanju biologije pa bi rezultati ovog istraživanja trebali poslužiti za izradu suvremenoga kurikuluma prirode i biologije sa svrhom uspješnijeg poučavanja i smanjenja broja učeničkih miskoncepcija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1223 - Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb