Pregled bibliografske jedinice broj: 709589
Regionalna raznolikost Istre i cjeloživotno obrazovanje učitelja
Regionalna raznolikost Istre i cjeloživotno obrazovanje učitelja // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2008. str. 42-43 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 709589 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Regionalna raznolikost Istre i cjeloživotno obrazovanje učitelja
(Regional diversity of Istria and lifelong learning of teachers)
Autori
Drandić, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
/ Bacalja, Robert - Zadar : Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2008, 42-43
ISBN
978-953-7237-37-0
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup:Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.05.2008. - 31.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelj; cjeloživotno obrazovanje; kurikulum; regija; Istra; raznolikost; okolina obrazovanja
(teacher; lifelong learning; curriculum; region; Istria; diversity; educational environment)
Sažetak
Učitelji bi trebali biti otvoreni za promjene i spremni na učenje, jer su odgoj i obrazovanje trajan proces. Nova znanja, vještine, sposobnosti i stavovi su put k stjecanju novih kompetencija koje zahtjeva okruženje u kojem se učitelji nalaze. Upravo raznolikost i posebnost Istre kao regije uvjetuje njen potencijal za razvoj kreativne i inovativne metode poučavanja, koja u to važnu djelatnost inkorporira specifičnost konkretnog socijalno-kulturnog okruženja. Zašto i kako raznolikost Hrvatske i specifičnost pojedinih regija, poput Istre, može biti prednost i na području primarnog obrazovanja? Učitelj koji želi aktivno poučavati, treba naučiti pozitivno se odnositi prema gospodarskoj, kulturnoj, etničkoj i jezičnoj raznolikosti. Upravo ta raznolikost konteksta pruža učiteljima izvanrednu priliku da regionalne osobitosti prenose učenicima kroz jedan novi pristup obrazovanju. Nužno je za istaknuti da se kompetencije ne mogu spontano izgraditi, već prate slijed stalnog stručnog usavršavanja. Znanje treba stjecati neprestano i trajne vrijednosti nadograđivati. Cjeloživotno obrazovanje i stalno stručno usavršavanje usmjereno je jednako prema studentima budućim učiteljima kao i učiteljima u razredu. U sustavu cjeloživotnog obrazovanja, kurikularni standardi koji vode prema usavršavanju i obrazovanju učitelja, neprekidno se prilagođavaju promjenama u okolini obrazovanja. Učenje putem razlika je još jedan korak u stjecanju novih znanja i njihove primjene u poučavanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija