Pregled bibliografske jedinice broj: 709565
Interkulturalna osjetljivost nastavnika - rezultati istraživanja faktorskih dimenzija interakcije
Interkulturalna osjetljivost nastavnika - rezultati istraživanja faktorskih dimenzija interakcije // Pedagogijska istraživanja, 12 (2015), 1-2; 117-132 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 709565 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalna osjetljivost nastavnika - rezultati istraživanja faktorskih dimenzija interakcije
(Teachers’ intercultural sensitivity – factorial interaction research results)
Autori
Drandić, Dijana
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 12
(2015), 1-2;
117-132
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
interkulturalna osjetljivost ; interkultutalne kompetencije ; obrazovanje ; nastavnik ; različitost kultura ; učenik.
(intercultural sensitivity ; intercultural competence ; education ; teacher ; cultural difference ; student.)
Sažetak
U ovom se radu analiziraju rezultati istraživanja interkulturalne osjetljivosti nastavnika kroz faktorske dimenzije interakcije. Istraživanje je obuhvatilo 276 nastavnika primarnog obrazovanja i predmetne nastave, što predstavlja reprezentativan uzorak od 71, 13% od ukupnog broja nastavnika u 11 osnovnih škola koji djeluju na području grada Pule. Na varijable/tvrdnje iz istraživačkog instrumenta primijenjena je faktorska analiza zajedničkih faktora s Varimax rotacijom da bi utvrdili kako je dimenzionirana interkulturalna osjetljivost nastavnika. Prema provedenom istraživanju i dobivenim rezultatima utvrđeno je postojanje pet faktorskih dimenzija: povjerenje i pouzdanost, uživanje u komunikaciji, poštivanje i prihvaćanje kulturnih razlika, angažiranje i sudjelovanje u interakciju, te razumijevanje i pažnja prema kulturno drugačijima, koje sadržajno možemo definirati kao pet dimenzija interkulturalne osjetljivosti nastavnika formiranih u interakciji s osobama iz drugih kultura.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Worldwide Political Science Abstracts