Pregled bibliografske jedinice broj: 709498
Stavovi učitelja prema tradicijskoj glazbi u školskom kurikulu
Stavovi učitelja prema tradicijskoj glazbi u školskom kurikulu // Dijete i estetski izričaj / Bacalja, Robert ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar: Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2014. str. 233-252 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 709498 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učitelja prema tradicijskoj glazbi u školskom kurikulu
(Attitudes of teachers towards traditional music in school curriculum)
Autori
Drandić, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dijete i estetski izričaj
/ Bacalja, Robert ; Ivon, Katarina - Zadar : Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2014, 233-252
ISBN
978-953-331-050-3
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup:Dijete i estetski izričaj
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.05.2011. - 14.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
estetske sposobnosti ; glazbena kultura ; glazbeno stvaralaštvo ; kurikulum ; tradicijska glazba ; učenik ; učitelj.
(aesthetic capabilities ; music education ; musical creativity ; curriculum ; traditional music ; student ; teacher.)
Sažetak
U ovom radu se daje prikaz dijela istraživanja o stavovima učitelja u primarnom obrazovanju, prema korištenju i važnosti nastavnih sadržaja iz tradicijske glazbe Istre u kurikulumu predmeta glazbena kultura. Ovdje je izdvojen faktor „razvijanje sposobnosti“ koji predstavlja poticaj tradicijske glazbe na razvoj estetskih sposobnosti, glazbenih potencijala i glazbenog stvaralaštva učenika. Istraživanje je provedeno na uzorku od 123 učitelja razredne nastave i učitelja glazbene kulture iz 12 osnovnih škola grada Pule. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su da faktor „razvijanje sposobnosti“ najbolju korelaciju ima s tvrdnjom „ Učenje o tradicijskoj glazbi Istre potiče i razvija učeničko glazbeno stvaralaštvo“. Analizom varijance faktora „razvoj sposobnosti“ i sociodemografskih varijabli koji definiraju učitelje: radno mjesto, smjer obrazovanja, ukupni radni staž, rad u višim ili nižim razredima, znanja iz tradicijske glazbe, te iskustvo o upoznavanju s tradicijskom glazbom, utvrdili smo da ne postoje statistički značajne razlike u stavovima učitelja prema korištenju tema i sadržaja iz tradicijske glazbe. Može se očekivati, da će učitelji kreirati vlastiti kurikulum u kontekstu većeg uključivanja tradicijske glazbe i razvoja različitih sposobnosti kod učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija