Pregled bibliografske jedinice broj: 709497
Modeli stjecanja i razvoja interkulturalne osjetljivosti/kompetencije nastavnika
Modeli stjecanja i razvoja interkulturalne osjetljivosti/kompetencije nastavnika // Pedagogija, obrazovanje i nastava / Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014. str. 204-214 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 709497 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeli stjecanja i razvoja interkulturalne osjetljivosti/kompetencije nastavnika
(Models of acquiring and developing intercultural competence/sensitivity of teachers)
Autori
Drandić, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija, obrazovanje i nastava
/ Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario - Mostar : Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014, 204-214
ISBN
978-9958-16-023-3
Skup
2. međunarodna znanstvena konferencija: Pedagogija, obrazovanje i nastava
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 21.03.2013. - 23.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalna kompetencija; interkulturalna osjetljivost; interkulturna komunikacijska kompetencija; kulturna različitost; nastavnik.
(intercultural competence; intercultural sensitivity; intercultural communication competence; cultural diversity; teacher.)
Sažetak
U ovom radu razmatraju se različiti modeli stjecanja i razvoja interkulturalne kompetencije nastavnika. Postavili su ih vodeći autori koji su istraživali različite oblike i načine razvoja interkulturalne kompetencije u području obrazovanja. U uvodnom dijelu određuje se pojam nastavničke kompetencije te objašnjava zašto se danas posebna pozornost pridaje upravo tom aspektu profesionalnog razvoja. Potom se definira interkulturalna kompetencija nastavnika te se objašnjava u kojem je odnosu interkulturalna kompetencija prema interkulturalnoj osjetljivosti i komunikaciji. U nastavku teksta se pojašnjavaju modeli stjecanja i razvoja interkulturalnih kompetencija nastavnika, prema Bennettu, Byramu, Chenu i Starosti. U okviru tih modela kostruirani su mjerni instrumenti kojima je ispitivana razina interkulturalne osjetljivosti u kontekstu različitosti. Na kraju rada se pojašnjava zašto je nužno razvijati interkulturalne kompetencije, posebno interkulturalnu osjetljivost nastavnika kao primarnih obrazovnih djelatnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija