Pregled bibliografske jedinice broj: 708604
Kompetencije suvremenog nastavnika matematike
Kompetencije suvremenog nastavnika matematike // Kongres nastavnika matematike Republike Hrvatske (6 ; 2014)
Zagreb, Hrvatska, 2014. (ostalo, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 708604 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije suvremenog nastavnika matematike
(Competencies of contemporary mathematics teacher)
Autori
Horvat, Zoran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Skup
Kongres nastavnika matematike Republike Hrvatske (6 ; 2014)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.07.2014. - 03.07.2014
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kompetencije nastavnika; nastava matematike; matematičke sposobnosti; stavovi o matematici
(teacher competencies; teaching mathematics; mathematical abilities; attitudes towards mathematics)
Sažetak
Cilj ovog rada je teorijski analizirati kompetencijski profil nastavnika matematike te utvrditi zahtjeve koje pred njega nameće suvremena nastava. Autor u radu iznosi recentne spoznaje pedagogije i psihologije te mogućnosti njihove primjene u nastavi matematike. Opisuje karakteristike suvremenog nastavnika matematike, te naglašava teorijom i praksom zapostavljene kompetencije potrebne za kvalitetan odgojno-obrazovni rad. Iznosi neke aspekte utjecaja društva na odgoj i obrazovanje, s naglaskom na razvoj matematičkih i općih kompetencija, te okolinskih čimbenika koji im prethode. Kritički razmatra problem matematičkih sposobnosti, pitanje motivacije i stavova učenika, te ulogu nastavnika u optimalnom razvoju učeničkih potencijala. U skladu s odrednicama i zahtjevima modernog društva i suvremene škole ističe potrebu za pedagoškim pristupom u teoriji i praksi, te ga smatra sastavnim dijelom svakog promišljanja o nastavi matematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
attitudes towards mathematics
mathematical skills
teaching mathematics
teacher competencies
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Zoran Horvat
(autor)