Pregled bibliografske jedinice broj: 707958
Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti
Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti // Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti / Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb : Virovitica: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2014. str. 198-211
CROSBI ID: 707958 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti
(Intercultural education and European values)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti
Urednik/ci
Hrvatić, Neven
Izdavač
Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
Grad
Zagreb : Virovitica
Godina
2014
Raspon stranica
198-211
ISBN
978-953-56216-1-4
Ključne riječi
interkulturalno obrazovanje, europske vrijednosti, kurikulum
(intercultural education, European values, curriculum)
Sažetak
Znanstveni projekt „Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti“ (2013.-2014.), nastavlja se na znanstvenoistraživački projekt „Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima“ (2007.-2013.), kao i međunarodne/bilateralne znanstvene projekte: Interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima: Hrvatska- Srbija (2011.-2012.) i Interkulturalni pristup integraciji Roma: Hrvatska-Crna Gora (2013.-2014), a obuhvatio je tri temeljna dijela istraživanja: interkulturalni odgoj i obrazovanje, interkulturalni kurikulum, europske vrijednosti i odgoj i obrazovanje Roma, u okviru obrazovanja na manjinskim jezicima. U strukturi nacionalnog kurikuluma interkulturalni odnosi i odgoj za europske vrijednosti predstavljaju jednu od temeljenih odrednica. Važno je da preobrazba obrazovnog sustava, pored niza demokratsko pluralnih zahtjeva, poklanja mnogo veću pozornost upravo kulturalnoj osjetljivosti koja će zadovoljavati odgojne potrebe svakog pojedinca, a kao odgojni efekt, kod mladih, razvijati poštovanje, uvažavanje i pozitivan stav prema drugačijima, odgoju za različitost. Neposredne implikacije novih pristupa u pedagogiji očituju se i na provedbenoj razini, nacionalnom kurikulumu i implementaciji u (školskoj) praksi: poticanje timskog rada u nastavi (kooperativni pristup), usvajanje europskih vrijednosti, odgoj za solidarnost, osnaživanje osobnosti i samopouzdanja učenika, razvijanje motivacije za učenje (promjene u načinu rada), (su)konstrukciji školskog kurikuluma, a prema interkulturalnoj školskoj zajednici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Neven Hrvatić
(autor)