Pregled bibliografske jedinice broj: 707954
Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti
Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti / Hrvatić, Neven (ur.). Zagreb : Virovitica: Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, 2014 (monografija)
CROSBI ID: 707954 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti
(Intercultural education and European values)
Urednik/ci
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici
Grad
Zagreb : Virovitica
Godina
2014
Stranica
211
ISBN
978-953-56216-1-4
Ključne riječi
interkulturalno obrazovanje; europske vrijednosti; kurikulum; interkulturalni dijalog
(intercultural education; European values; curriculum; intercultural dialogue)
Sažetak
Znanstvena monografija „Intekurluralno obrazovanje i europske vrijednosti“ donosi radove nastale u okviru znanstvenog projekta: Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti, realiziranog na Odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu 2013.-2014. - voditelj dr. sc. Neven Hrvatić, red. prof. U knjizi su objavljeni radovi članica/članova i suradnica/suradnika znanstvenog projekta Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti iz Hrvatske: dr. sc. Vedrana Spajić-Vrkaš, red. prof., dr. sc. Marko Jurčić, izv. prof., dr. sc. Marija Bartulović, Ana Blažević Simić, znanstvena novakinja (Odsjek za pedagogiju - Filozofski fakultet u Zagrebu), dr. sc. Elvi Piršl, izv. prof. (Sveučilište Jurja Dobrile u Puli), dr. sc. Maja Ljubetić (Odsjek za pedagogiju - Filozofski fakultet u Splitu), dr. sc. Marija Sablić, doc. (Učiteljski fakultet u Osijeku), dr. sc. Vesna Bedeković, doc. (Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici), Iva Ivanković i Kristina Čačić, doktorski studij pedagogije ; Bosne i Hercegovine: Anita Lukenda, znanstvena novakinja, dr. sc. Slavica Pavlović, doc. i Tanja Zelenika, asistentica (Fakultet prirodoslovno- matematičkih i odgojnih znanosti u Mostaru) ; Crne Gore: dr. sc. Saša Milić, izv. prof. i dr. sc. Tatjana Novović, doc. (Filozofski fakultet u Nikšiću) i Srbije: dr. sc. Olivera Gajić, red. prof. (Odsek za pedagogiju - Filozofski fakultet u Novom Sadu). Recenzenti znanstvene monografije su ugledni sveučilišni profesori: Milica Andevski (Filozofski fakultet u Novom Sadu)., Anita Klapan (Filozofski fakultet u Rijeci) i Marijo Vasilj (Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti u Mostaru). Knjiga je predstavljena na Međunarodnom znanstvenom kolokviju: Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti 11.-14. lipnja 2014. u Zagrebu, Pitomači i Virovitici, u organizaciji Odsjeka za pedagogiju - Filozofskog fakulteta u Zagrebu i Visoke škole za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici. Iz sadržaja knjige/znanstvenog projekta „Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti“: Odgojno-obrazovni sustav u Hrvatskoj prepoznatljiv je po visokoj razini deklarativnog prihvaćanja demokratskih (europskih) vrijednosti, uvažavanja različitog društveno-kulturnog konteksta i nacionalnih odrednica, ali i još uvijek izražene socijalne distance prema pripadnicima nacionalnih, etničkih, jezičnih i religijskih skupina, te jasno podijeljenih socijalnih uloga i čvrste kontrole neizvjesnosti. Stoga multikulturalno okruženje, nesumnjivo predstavlja jednu od temeljnih odrednica školskog konteksta u cjelini (njegovih programsko- sadržajnih, pedagoško-didaktičko-metodičkih i socijalno-psiholoških aspekata), odnosno strukturiranja školskog kurikuluma koji će promovirati pluralizam, demokraciju, višejezičnost, razumijevanje i toleranciju između nacionalnih manjina/zajednica i pojedinaca različitoga porijekla. Najznačajnije promjene u aspektu demokratizacije obrazovanja i strukturiranja interkulturalnog kurikuluma, u vertikali europskih vrijednosti, ogledaju se u pružanju podrške razvoju kompetencijskih profila upravljanja (makro i mikro) pedagoškim procesima, modeliranju novih pristupa ustroja odgojno-obrazovne djelatnosti, odnosno odrednica škole i obitelji, naglašavanjem osjetljivosti i tolerancije za različitost, etničkih i kulturnih potreba, ljudskih i prava manjina, kao i projektiranju elemenata koherentnog modela održivog razvoja obrazovanja na manjinskim jezicima. Parcitipativni proces i dizajniranje strategija interkulturalnosti u europskom kontekstu razvoja, podrazumijeva rješenja i koordinirane aktivnosti kako bi se s koncepcijskih opredjeljenja i kritičke analize postojećeg sustava u Hrvatskoj prešlo na konstrukciju interkulturalnog kurikuluma primjerenog suvremenim demokratskim, pluralističkim i multikulturalnim društvima. Nakon teorijske analize, u empirijskom dijelu znanstvenog projekta: Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti, realizirano je istraživanje interkulturalnih kompetencija i interkulturalne osjetljivosti studenata pedagogije i učenika srednjih škola.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Neven Hrvatić
(urednik)