Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 707553

Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika


Koludrović, Morana; Reić-Ercegovac, Ina
Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika // Društvena istraživanja, 23 (2014), 2; 283-302 doi:10.5559/di.23.2.04 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 707553 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika
(The Role of Classroom Environment in Students' Goal Orientations)

Autori
Koludrović, Morana ; Reić-Ercegovac, Ina

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 23 (2014), 2; 283-302

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
razredno-nastavno ozračje; konstruktivistička
(classroom environment; constructivist paradigm;)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu razredno-nastavnog ozračja, operacionaliziranog kroz varijable zadovoljstvo školom, povjerenje u nastavnike, interakcija učenik - nastavnik te osamljenost u školi, u objašnjenju individualnih razlika u ciljnim orijentacijama učenika. Osim navedenog, istraživanjem se htjelo provjeriti i postoje li razlike u procjeni ozračja te ciljnih orijentacija između učenika i učenica šestih i osmih razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 417 učenika i učenica, a primijenjeni su upitnici i skale samoprocjene za ispitivanje razredno-nastavnog ozračja te Inventar školske motivacije. Rezultati su potvrdili neke poznate spolne razlike u ciljnim orijentacijama, pri čemu su učenice više usmjerene na znanje i socijalne odnose, a učenici na izvedbu te ekstrinzične ciljeve. Mlađi su učenici u odnosu na starije iskazali veću usmjerenost na znanje i socijalne odnose, dok u ostalim ciljnim orijentacijama nisu utvrđene dobne razlike. Procjene razredno-nastavnog ozračja pokazale su da su učenice zadovoljnije školom te većim procjenjuju povjerenje u nastavnike od učenika. Svi aspekti razredno-nastavnog ozračja značajno su pozitivno povezani s usmjerenošću na znanje i socijalne odnose, a regresijske analize upućuju na različitu ulogu pojedinih aspekata nastavnog ozračja za različite ciljne orijentacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Morana Koludrović (autor)

Avatar Url Ina Reić-Ercegovac (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Koludrović, Morana; Reić-Ercegovac, Ina
Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika // Društvena istraživanja, 23 (2014), 2; 283-302 doi:10.5559/di.23.2.04 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Koludrović, M. & Reić-Ercegovac, I. (2014) Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika. Društvena istraživanja, 23 (2), 283-302 doi:10.5559/di.23.2.04.
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Rei\'{c}-Ercegovac, Ina}, year = {2014}, pages = {283-302}, DOI = {10.5559/di.23.2.04}, keywords = {razredno-nastavno ozra\v{c}je, konstruktivisti\v{c}ka}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, doi = {10.5559/di.23.2.04}, volume = {23}, number = {2}, issn = {1330-0288}, title = {Uloga razredno-nastavnog ozra\v{c}ja u obja\v{s}njenju ciljnih orijentacija u\v{c}enika}, keyword = {razredno-nastavno ozra\v{c}je, konstruktivisti\v{c}ka} }
@article{article, author = {Koludrovi\'{c}, Morana and Rei\'{c}-Ercegovac, Ina}, year = {2014}, pages = {283-302}, DOI = {10.5559/di.23.2.04}, keywords = {classroom environment, constructivist paradigm, }, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, doi = {10.5559/di.23.2.04}, volume = {23}, number = {2}, issn = {1330-0288}, title = {The Role of Classroom Environment in Students' Goal Orientations}, keyword = {classroom environment, constructivist paradigm, } }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font