Pregled bibliografske jedinice broj: 707553
Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika
Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika // Društvena istraživanja, 23 (2014), 2; 283-302 doi:10.5559/di.23.2.04 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 707553 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga razredno-nastavnog ozračja u objašnjenju ciljnih orijentacija učenika
(The Role of Classroom Environment in Students' Goal Orientations)
Autori
Koludrović, Morana ; Reić-Ercegovac, Ina
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 23
(2014), 2;
283-302
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
razredno-nastavno ozračje; konstruktivistička
(classroom environment; constructivist paradigm;)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu razredno-nastavnog ozračja, operacionaliziranog kroz varijable zadovoljstvo školom, povjerenje u nastavnike, interakcija učenik - nastavnik te osamljenost u školi, u objašnjenju individualnih razlika u ciljnim orijentacijama učenika. Osim navedenog, istraživanjem se htjelo provjeriti i postoje li razlike u procjeni ozračja te ciljnih orijentacija između učenika i učenica šestih i osmih razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 417 učenika i učenica, a primijenjeni su upitnici i skale samoprocjene za ispitivanje razredno-nastavnog ozračja te Inventar školske motivacije. Rezultati su potvrdili neke poznate spolne razlike u ciljnim orijentacijama, pri čemu su učenice više usmjerene na znanje i socijalne odnose, a učenici na izvedbu te ekstrinzične ciljeve. Mlađi su učenici u odnosu na starije iskazali veću usmjerenost na znanje i socijalne odnose, dok u ostalim ciljnim orijentacijama nisu utvrđene dobne razlike. Procjene razredno-nastavnog ozračja pokazale su da su učenice zadovoljnije školom te većim procjenjuju povjerenje u nastavnike od učenika. Svi aspekti razredno-nastavnog ozračja značajno su pozitivno povezani s usmjerenošću na znanje i socijalne odnose, a regresijske analize upućuju na različitu ulogu pojedinih aspekata nastavnog ozračja za različite ciljne orijentacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus