Pregled bibliografske jedinice broj: 706531
Elektroničko vršnjačko nasilje
Elektroničko vršnjačko nasilje, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 706531 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elektroničko vršnjačko nasilje
(Cyberbullying)
Autori
Ceković, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
14.07
Godina
2014
Stranica
70
Mentor
Bilić, Vesna
Ključne riječi
klasično nasilje; elektroničko nasilje; žrtva; nasilnik; promatrači
(traditional bullying; cyberbullying; victim; perpetrator; bystanders)
Sažetak
U uvodnom dijelu rada analiziraju se teorijske spoznaje o klasičnom i elektroničkom nasilju, njihovim sudionicima, oblicima i obilježjima te razlikama i sličnostima. Anonimnost počinitelja, razlika u moći koja se pripisuje tehnologiji, multipliciranje nasilja, (dugo)trajna dostupnost zlonamjernih informacija velikom broju ljudi, izostanak povratne informacije o žrtvinoj reakciji neke su od karakteristika elektroničkog nasilja. U radu su prezentirani rezultati empirijskog istraživanja na uzorku od 211 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole (54% djevojčica i 46% dječaka). Cilj istraživanja je bio utvrditi učestalosti elektroničkog nasilja među učenicima te razloge za počinjenje nasilja i osjećaje žrtava. Rezultati pokazuju da ispitanici najviše vremena provode na društvenim mrežama (43, 30%), zatim slušaju glazbu (19%) i igraju različite igre (18, 60%), a najmanje koriste računalo za potrebe škole i učenje (9%). Utvrđeno je da je 50, 70% ispitanika doživjelo elektroničko nasilje, što ukazuje na tendenciju porasta u usporedbi s prijašnjim istraživanjima. Žrtve, nakon doživljenog elektroničkog nasilja najčešće osjećaju tugu, frustraciju, strah, sram, ljutnju. Utvrđeno je da su najčešći razlozi počinjenja elektroničkog nasilja zabava i osveta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb