Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 706051

IMPLEMENTACIJA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U USTANOVE RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA U REPUBLICI HRVATSKOJ


Lešin, Gordana
IMPLEMENTACIJA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U USTANOVE RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA U REPUBLICI HRVATSKOJ, 2014., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 706051 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
IMPLEMENTACIJA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U USTANOVE RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA U REPUBLICI HRVATSKOJ

Autori
Lešin, Gordana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
30.06

Godina
2014

Stranica
285

Mentor
Mikelić Preradović, Nives

Ključne riječi
dijete; ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja; IKT; učenje; Hrvatska
(child; early and pre-school education; ICT; learning; Croatia)

Sažetak
Implementacija informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT-a) u ustanove ranog i predškolskog odgoja je fenomen koji je nedovoljno elaboriran na konceptualnoj i praktičnoj razini u RH. Cilj ovog istraživanja je ukazati na prednosti, nedostatke i probleme vezane uz implementaciju IKT-a u ustanove predškolskog odgoja i obrazovanja. Istraživanje vezano uz implementaciju IKT-a u ustanove ranog i predškolskog obrazovanja provedeno je primjenom kvalitativne i kvantitativne metodologije. U istraživanju se koristila kvantitativna metoda koja podrazumijeva anketni pristup istraživanju i upitnik kao mjerni instrument. Istraživanje se provodilo na tri ciljne skupine – roditelji, odgojitelji i ravnatelji vrtića grada Zagreba, Dubrovnika i Vukovara. Model uvođenja IKT –a je također rezultat evaluacije postojećeg interaktivnog obrazovnog softvera za usvajanje osnova engleskog i hrvatskog jezika i osnovnih matematičkih vještina u ustanovama predškolskog odgoja i obrazovanja te informatičke pismenosti djece. U istraživanju je sudjelovalo 103 djece Dječjeg vrtića Milana Sachsa, podijeljenih u četiri odgojne skupine. Prve dvije skupine bile su uključene u program ranog učenja matematike, a druge dvije u program ranog učenja engleskog jezika. Rezultati su pokazali da djeca koja su koristila IKT u vrtiću ostvaruju bolje rezultate u informatičkoj pismenosti od djece koja su učila na tradicionalan način. Iz dobivenih rezultata je vidljivo da djeca koja su učila matematiku uz podršku IKT-a u vrtiću ostvaruju nešto bolje rezultate u poznavanju matematike, od djece koja su učila na tradicionalan način. Djeca eksperimentalne skupine koja su učila engleski jezik uz podršku IKT –a u vrtiću ostvaruju nešto niže rezultate u poznavanju engleskog jezika od djece koja su učila na tradicionalan način. Razloge za veće razlike koje su se pojavile među djecom iz eksperimentalne i kontrolne skupine u području matematičkih, nego li je to slučaj u području jezičnih vještina, pronalazimo u tome da je razlika u dobnoj strukturi djece. Provedene statističke analize potvrdile su hipoteze da će upotreba multimedijskih sredstava pridonijeti većem uspjehu djece u području matematičkih, jezičnih i informatičkih vještina. Dobiveni rezultati upućuju na potrebu uvođenja IKT-a u sustav ranog odgoja i obrazovanja u obliku sustavne podrške učenju najmlađe djece, a s ciljem unaprijeđenja njihovog uspjeha u različitim razvojnim područjima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nives Mikelić Preradović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lešin, Gordana
IMPLEMENTACIJA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U USTANOVE RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA U REPUBLICI HRVATSKOJ, 2014., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Lešin, G. (2014) 'IMPLEMENTACIJA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U USTANOVE RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA U REPUBLICI HRVATSKOJ', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Le\v{s}in, Gordana}, year = {2014}, pages = {285}, keywords = {dijete, ustanova ranog i pred\v{s}kolskog odgoja i obrazovanja, IKT, u\v{c}enje, Hrvatska}, title = {IMPLEMENTACIJA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U USTANOVE RANOG I PRED\v{S}KOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA U REPUBLICI HRVATSKOJ}, keyword = {dijete, ustanova ranog i pred\v{s}kolskog odgoja i obrazovanja, IKT, u\v{c}enje, Hrvatska}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Le\v{s}in, Gordana}, year = {2014}, pages = {285}, keywords = {child, early and pre-school education, ICT, learning, Croatia}, title = {IMPLEMENTACIJA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U USTANOVE RANOG I PRED\v{S}KOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA U REPUBLICI HRVATSKOJ}, keyword = {child, early and pre-school education, ICT, learning, Croatia}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font