Pregled bibliografske jedinice broj: 706051
IMPLEMENTACIJA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U USTANOVE RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA U REPUBLICI HRVATSKOJ
IMPLEMENTACIJA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U USTANOVE RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA U REPUBLICI HRVATSKOJ, 2014., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 706051 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
IMPLEMENTACIJA INFORMACIJSKE I KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE U USTANOVE RANOG I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA U REPUBLICI HRVATSKOJ
Autori
Lešin, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.06
Godina
2014
Stranica
285
Mentor
Mikelić Preradović, Nives
Ključne riječi
dijete; ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja; IKT; učenje; Hrvatska
(child; early and pre-school education; ICT; learning; Croatia)
Sažetak
Implementacija informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT-a) u ustanove ranog i predškolskog odgoja je fenomen koji je nedovoljno elaboriran na konceptualnoj i praktičnoj razini u RH. Cilj ovog istraživanja je ukazati na prednosti, nedostatke i probleme vezane uz implementaciju IKT-a u ustanove predškolskog odgoja i obrazovanja. Istraživanje vezano uz implementaciju IKT-a u ustanove ranog i predškolskog obrazovanja provedeno je primjenom kvalitativne i kvantitativne metodologije. U istraživanju se koristila kvantitativna metoda koja podrazumijeva anketni pristup istraživanju i upitnik kao mjerni instrument. Istraživanje se provodilo na tri ciljne skupine – roditelji, odgojitelji i ravnatelji vrtića grada Zagreba, Dubrovnika i Vukovara. Model uvođenja IKT –a je također rezultat evaluacije postojećeg interaktivnog obrazovnog softvera za usvajanje osnova engleskog i hrvatskog jezika i osnovnih matematičkih vještina u ustanovama predškolskog odgoja i obrazovanja te informatičke pismenosti djece. U istraživanju je sudjelovalo 103 djece Dječjeg vrtića Milana Sachsa, podijeljenih u četiri odgojne skupine. Prve dvije skupine bile su uključene u program ranog učenja matematike, a druge dvije u program ranog učenja engleskog jezika. Rezultati su pokazali da djeca koja su koristila IKT u vrtiću ostvaruju bolje rezultate u informatičkoj pismenosti od djece koja su učila na tradicionalan način. Iz dobivenih rezultata je vidljivo da djeca koja su učila matematiku uz podršku IKT-a u vrtiću ostvaruju nešto bolje rezultate u poznavanju matematike, od djece koja su učila na tradicionalan način. Djeca eksperimentalne skupine koja su učila engleski jezik uz podršku IKT –a u vrtiću ostvaruju nešto niže rezultate u poznavanju engleskog jezika od djece koja su učila na tradicionalan način. Razloge za veće razlike koje su se pojavile među djecom iz eksperimentalne i kontrolne skupine u području matematičkih, nego li je to slučaj u području jezičnih vještina, pronalazimo u tome da je razlika u dobnoj strukturi djece. Provedene statističke analize potvrdile su hipoteze da će upotreba multimedijskih sredstava pridonijeti većem uspjehu djece u području matematičkih, jezičnih i informatičkih vještina. Dobiveni rezultati upućuju na potrebu uvođenja IKT-a u sustav ranog odgoja i obrazovanja u obliku sustavne podrške učenju najmlađe djece, a s ciljem unaprijeđenja njihovog uspjeha u različitim razvojnim područjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti