Pregled bibliografske jedinice broj: 705511
Obrazovanje odraslih u europskom prostoru
Obrazovanje odraslih u europskom prostoru, 2014., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 705511 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje odraslih u europskom prostoru
(Adult Education in the European Educational Area)
Autori
Budimir Bekan, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
15.07
Godina
2014
Stranica
38
Mentor
Batarelo Kokić, Ivana
Ključne riječi
obrazovanje odraslih; obrazovne politike; studija slučaja; Hrvatska; Finska; Njemačka; Ujedinjeno Kraljevstvo
(adult education; educational policy; case study; Croatia; Finland; Germany; United Kingdom)
Sažetak
Obrazovanje odraslih tijekom zadnjih desetljeća zauzima bitno mjesto u obrazovnim politikama europskog prostora. Zbog niza društvenih i tehnoloških promjena Europa prepoznaje važnost promicanja cjeloživotnog učenja i kontinuiranog razvijanja kompetencija i sposobnosti kod odraslih osoba kako bi se poboljšala učinkovitost radnog tržišta te unaprijedio osobni i profesionalni život pojedinca. Europske politike su usredotočene na stvaranje prohodnog tržišta, mogućnosti usporedbe kvalifikacija, promicanja mobilnosti i kvalitete obrazovanja. Svaka država članica radi na promoviranju obrazovanja odraslih, međutim provedba i realizacija programa ovisi o specifičnosti pojedine države i različitoj organizaciji obrazovnog sustava. O tome svjedoče obrazovne politike Hrvatske, Finske, Njemačke i Ujedinjenog Kraljevstva. Sve navedene države intenzivno rade na poboljšanju učinkovitosti sektora obrazovanja odraslih, dok je Finska pokazala najbolje rezultate u broju sudionika i uspješnosti organizacije. Njemačka i Ujedinjeno Kraljevstvo zbog specifičnog državnog uređenja imaju različitu strukturu sektora obrazovanja odraslih te nešto manji broj pristupnika i financijskog ulaganja države. Hrvatska kao najnovija članica Europske Unije pokazuje brz napredak u organiziranju obrazovanja odraslih, iako po nekim odlikama ustroja obrazovanja odraslih zaostaje za vodećim zemljama, uočljiv je pozitivni trend u poboljšanju obrazovnih politika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija