Pregled bibliografske jedinice broj: 704877
Trgovačke marke i tipovi maloprodajnih poslovnih jedinica
Trgovačke marke i tipovi maloprodajnih poslovnih jedinica // Suvremena trgovina, 39 (2014), 2; 30-33 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 704877 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Trgovačke marke i tipovi maloprodajnih poslovnih jedinica
(Retail Brands and Types of Retail Business Units)
Autori
Segetlija, Zdenko
Izvornik
Suvremena trgovina (1330-0180) 39
(2014), 2;
30-33
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
trgovačka marka (privatna marka); maloprodajni miks; tip maloprodajne poslovne jedinice; mrežna marka
(retail brand; (privat label); retail mix; typ of retail business unit; network brand)
Sažetak
U radu se najprije obrađuju pojam i vrste trgovačkih marki, te daju napomene o njihovom razvoju u procesima koncentracije u trgovini. Potom se analiziraju funkcije trgovačkih marki i njihova uloga u marketinškim miksovima proizvodnih i maloprodajnih kompanija, da bi se došlo do njihove uloge u stvaranju tipova maloprodajnih poslovnih jedinica. Osim toga, analizira se važnost trgovačkih marki za proizvodne kompanije i za održivi razvoj, te važnost trgovačkih marki u pojedinim nacionalnim gospodarstvima. Važnost se trgovačkih marki ocjenjuje temeljem porasta udjela prometa trgovačkih marki u ukupnoj maloprodaji. Ovaj je porast u dužem vremenskom razdoblju povezan s ukupnim gospodarskim rastom pojedine zemlje, jer postoji povezanost između udjela trgovačkih marki u maloprodajnom prometu i dostignute razine koncentracije u maloprodaji u pojedinim zemljama. Nadalje, zbog mogućnosti zloupotrebe boljeg tržišnog položaja velikih maloprodajnih lanaca u odnosu na proizvodne kompanije, naglašava se potreba boljeg reguliranja tržišnih odnosa od strane država. U predvidivim budućim kretanjima razvijat će se tzv. mrežne marke koje će voditi pojedine kompanije koje će djelovati kao virtualne kompanije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija