Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 704812

Gluhi i nagluhi učenici u sustavu redovnog odgoja i obrazovanja


Frančić, Ivana
Gluhi i nagluhi učenici u sustavu redovnog odgoja i obrazovanja, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 704812 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Gluhi i nagluhi učenici u sustavu redovnog odgoja i obrazovanja
(Deaf and hearing impaired students in regular education)

Autori
Frančić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
11.07

Godina
2014

Stranica
67

Mentor
Sablić, Marija

Neposredni voditelj
Rački, Željko

Ključne riječi
oštećenje sluha; školovanje gluhih i nagluhih; inkluzija; znakovni jezik
(hearing impairment; education of deaf and hearing impaired; inclusion; sign language)

Sažetak
Kroz ovaj rad navode se i objašnjavaju pojmovi vezani uz oštećenja sluha. Detaljnije se objašnjavaju vrste oštećenja, razine oštećenja, vrijeme nastanka oštećenja te uzroci i značajke oštećenja. Izdvojeni su dokumenti i udruge koji se bore za prava gluhih osoba. Nakon toga naglasak je stavljen na dokumente koji propisuju načine obrazovanja gluhe i nagluhe djece od vrtićke do visokoškolske dobi. Također, ukratko je opisan i povijesni razvoj obrazovanja djece oštećena sluha. Opisuje se i obrazovanje djece oštećenog sluha, što podrazumijeva prilagodbu programa u školi te postupaka, metoda i principa poučavanja djece oštećena sluha. Osim navedenog, objašnjava se i položaj učenika s oštećenjem sluha u razredu te općenito socijalno okruženje takve djece. Na kraju teorijskog dijela govori se o znakovnom jeziku kao jeziku koji ima zaseban kulturni i jezični identitet. U empirijskom dijelu rada stavljen je naglasak na odgojno-obrazovnu integraciju djece oštećena sluha u redovne ustanove i istraživanje stavova sadašnjih i budućih učitelja i nastavnika s područja Osječko-baranjske županije, o integraciji djece oštećena sluha u redovne odgojno-obrazovne ustanove s obzirom na poznavanje odnosno nepoznavanje hrvatskoga znakovnoga jezika. Došlo se do spoznaje da oni ispitanici koji imaju iskustva s hrvatskim znakovnim jezikom naglašavaju prednosti inkluzije, dok ispitanici bez znanja hrvatskoga znakovnoga jezika naglašavaju teškoće učenika u odjelu i radu i teškoće učitelja s metodičkom pripremom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Marija Sablić (mentor)

Avatar Url Željko Rački (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Frančić, Ivana
Gluhi i nagluhi učenici u sustavu redovnog odgoja i obrazovanja, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
Frančić, I. (2014) 'Gluhi i nagluhi učenici u sustavu redovnog odgoja i obrazovanja', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Fran\v{c}i\'{c}, Ivana}, year = {2014}, pages = {67}, keywords = {o\v{s}te\'{c}enje sluha, \v{s}kolovanje gluhih i nagluhih, inkluzija, znakovni jezik}, title = {Gluhi i nagluhi u\v{c}enici u sustavu redovnog odgoja i obrazovanja}, keyword = {o\v{s}te\'{c}enje sluha, \v{s}kolovanje gluhih i nagluhih, inkluzija, znakovni jezik}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Fran\v{c}i\'{c}, Ivana}, year = {2014}, pages = {67}, keywords = {hearing impairment, education of deaf and hearing impaired, inclusion, sign language}, title = {Deaf and hearing impaired students in regular education}, keyword = {hearing impairment, education of deaf and hearing impaired, inclusion, sign language}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font