Pregled bibliografske jedinice broj: 704812
Gluhi i nagluhi učenici u sustavu redovnog odgoja i obrazovanja
Gluhi i nagluhi učenici u sustavu redovnog odgoja i obrazovanja, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 704812 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Gluhi i nagluhi učenici u sustavu redovnog odgoja i obrazovanja
(Deaf and hearing impaired students in regular education)
Autori
Frančić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
11.07
Godina
2014
Stranica
67
Mentor
Sablić, Marija
Neposredni voditelj
Rački, Željko
Ključne riječi
oštećenje sluha; školovanje gluhih i nagluhih; inkluzija; znakovni jezik
(hearing impairment; education of deaf and hearing impaired; inclusion; sign language)
Sažetak
Kroz ovaj rad navode se i objašnjavaju pojmovi vezani uz oštećenja sluha. Detaljnije se objašnjavaju vrste oštećenja, razine oštećenja, vrijeme nastanka oštećenja te uzroci i značajke oštećenja. Izdvojeni su dokumenti i udruge koji se bore za prava gluhih osoba. Nakon toga naglasak je stavljen na dokumente koji propisuju načine obrazovanja gluhe i nagluhe djece od vrtićke do visokoškolske dobi. Također, ukratko je opisan i povijesni razvoj obrazovanja djece oštećena sluha. Opisuje se i obrazovanje djece oštećenog sluha, što podrazumijeva prilagodbu programa u školi te postupaka, metoda i principa poučavanja djece oštećena sluha. Osim navedenog, objašnjava se i položaj učenika s oštećenjem sluha u razredu te općenito socijalno okruženje takve djece. Na kraju teorijskog dijela govori se o znakovnom jeziku kao jeziku koji ima zaseban kulturni i jezični identitet. U empirijskom dijelu rada stavljen je naglasak na odgojno-obrazovnu integraciju djece oštećena sluha u redovne ustanove i istraživanje stavova sadašnjih i budućih učitelja i nastavnika s područja Osječko-baranjske županije, o integraciji djece oštećena sluha u redovne odgojno-obrazovne ustanove s obzirom na poznavanje odnosno nepoznavanje hrvatskoga znakovnoga jezika. Došlo se do spoznaje da oni ispitanici koji imaju iskustva s hrvatskim znakovnim jezikom naglašavaju prednosti inkluzije, dok ispitanici bez znanja hrvatskoga znakovnoga jezika naglašavaju teškoće učenika u odjelu i radu i teškoće učitelja s metodičkom pripremom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek