Pregled bibliografske jedinice broj: 703311
Ostvarivanje kompetencija učenika istraživačkom izvanučioničkom nastavom prirode i društva
Ostvarivanje kompetencija učenika istraživačkom izvanučioničkom nastavom prirode i društva // Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 16 (2014), 1; 149-164 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 703311 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ostvarivanje kompetencija učenika istraživačkom izvanučioničkom nastavom prirode i društva
(Achieving students' competencies through research - basedoutdoor science teaching)
Autori
Borić, Edita ; Škugor, Alma
Izvornik
Croatian Journal of Education - Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 16
(2014), 1;
149-164
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
škola u prirodi; studenti; kompetencije
(research-based outdoor teaching; students' competencies; lecture-based teaching; Science and Society)
Sažetak
Cilj je provedenoga istraživanja utvrditi kompetencije učenika učenjem sadržaja Prirode i društva istraživačkom izvanučioničkom nastavom. U istraživanju je sudjelovalo 319 učenika četvrtog razreda osnovnih škola u Osijeku. Dvije su skupine učenika različitim metodičkim scenarijima usvajale iste nastavne sadržaje. U eksperimentalnoj skupini nastava je istraživačka izvanučionička, a u kontrolnoj skupini nastava se izvodila na predavačko-prikazivački način u učionici. Za potrebe je istraživanja sastavljena anketa od 16 tvrdnji u kojoj su učenici procjenjivali motiviranost, sudjelovanje i učenje istraživačkom izvanučioničkom i predavačko-prikazivačkom nastavom na skali Likertova tipa od 5 stupnjeva. Za učenike je sastavljen ispit znanja koji se sastojao od 18 pitanja različitih razina kognitivne domene učenja – znanja, sposobnosti i vještina. Kako bi se utvrdilo postoji li statistički značajna razlika u samoprocjeni motiviranosti, suradnje i učenja, i u ispitu znanja između eksperimentalne i kontrolne skupine izračunat je t-test. Podaci su obrađeni statističkim programom SPSS 13.0. Rezultati su pokazali da razina reproduktivnog znanja učenika istraživačkom izvanučioničkom nastavom ostaje ista, a znatno se razvijaju sposobnosti i vještine rješavanja problema. Učenici žele učiti istražujući u prirodi jer ih takav rad motivira i manje opterećuje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ABI/INFORM
- SCOPUS
- SSCI
- EBSCO