Pregled bibliografske jedinice broj: 703132
Suradnja učitelja i roditelja u odgoju i obrazovanju djece
Suradnja učitelja i roditelja u odgoju i obrazovanju djece, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 703132 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suradnja učitelja i roditelja u odgoju i obrazovanju djece
Autori
Kanis, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
24.06
Godina
2014
Stranica
44
Mentor
Sablić, Marija
Neposredni voditelj
Rački, Željko
Ključne riječi
suradnja s roditeljima; učenici; učitelji i odgoj
(cooperation with parents; pupils; education; teachers and education)
Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio utvrditi oblike, učestalost i zadovoljstvo uzajamnom suradnjom učitelja i roditelja radi poboljšanja odgoja i obrazovanja djece u okviru razredne nastave. Fokus je istraživačkog interesa bio ispitati percepcije učitelja i roditelja o kvaliteti uzajamne suradnje te utvrditi kako učitelji i roditelji procjenjuju uzajamnu odgovornost za zadovoljavanje djetetovih temeljnih potreba, za djetetov školski uspjeh, za prevencije i intervencije u odgoju i obrazovanju kad je to potrebno, te za odgoj djece za humanost. Implicitne polazne postavke u istraživanju proizlaze iz humanističkog odgojno-obrazovnog okvira u kojem je učitelj taj koji potiče roditelje na suradnju i partnerstvo u cilju optimalnog odgoja i obrazovanja djece. Istraživanje ujedno dovodi u pitanje lociranje odgovornosti za dva preklapajuća područja – odgoj i obrazovanje djece – iz pozicije učitelja i roditelja, od konkretnih do apstraktnih područja. Ispitivanjem je obuhvaćeno 85 roditelja učenika nižih razreda jedne gradske osnovne škole (69 majki i 16 očeva ; 81.2 i 18.8 %) u dobi od 27 do 55 godina (medijan je dobi 40 godina ; M = 39.7, SD = 5.21). Ukupno je 8 učiteljica i 1 učitelj razredne nastave koji poučavaju djecu tih roditelja sudjelovalo u istraživanju (raspon je radnog staža učitelja od 3 do 27 godina). Anonimno je i dobrovoljno ispitivanje učitelja i roditelja provedeno tijekom ožujka i travnja 2014. godine, tijekom roditeljskih sastanaka. U istraživanju su korišteni upitnici kojima je ispitana roditeljska i učiteljska participacija u odgoju i obrazovanju djece razredne nastave te pripisivanje odgovornosti učiteljima odnosno roditeljima za četiri istraživana područja (temeljne potrebe, školski uspjeh, prevencija/intervencija, odgoj za humanost). U idealnim uvjetima, uloge i odgovornosti učitelja i roditelja u životu djece trebale bi biti područno podijeljene, no rezultati ovoga istraživanja impliciraju da je na roditeljima veća percipirana odgovornost. Analiza je podataka pokazala kako i učitelji i roditelji procjenjuju roditelje odgovornijima i za odgoj i za obrazovanje djece u istraživanim područjima. Rezultati su interpretirani u skladu s roditeljskom i učiteljskom ulogom i uzajamnom percepcijom roditeljskih i učiteljskih kompetencija (sposobnosti, znanja i interesa) za odgoj i obrazovanje djece kao i njihovim mogućim posljedicama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek