Pregled bibliografske jedinice broj: 703057
Jesu li životno zadovoljniji nastavnici u nastavi više usmjereni na učenika?
Jesu li životno zadovoljniji nastavnici u nastavi više usmjereni na učenika? // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 59 (2013), 45-63 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, ostalo)
CROSBI ID: 703057 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jesu li životno zadovoljniji nastavnici u nastavi više usmjereni na učenika?
(Are Teachers Who Promote Student-Centred Approach More Satisfied With Their lives?)
Autori
Šarančić, Snježana
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 59
(2013);
45-63
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo
Ključne riječi
nastava usmjerena na učenika; koncepcija poučavanja; učinkovit nastavnik; životno zadovoljstvo nastavnika
(student-centred teaching; teaching approach; effective teacher; teachers’ life satisfaction)
Sažetak
U radu je analizom literature donesen pregled osobina kvalitetnoga nastavnika jer kvaliteta nastave ovisi o kvaliteti nastavnika. Dobar nastavnik nastavu vodi tako da je ona usmjerena na učenika. U koncepciji poučavanja u kojoj je nastava usmjerena na učenika, učenik je aktivni sudionik. Nastavnik više nije predavač nego organizator, suradnik, voditelj, mentor. Takav je nastavnik učinkovit, a njegova se učinkovitost ogleda u učeničkim postignućima. Istraživanja potvrđuju da su pojedinci koji su zadovoljniji svojim životom učinkovitiji na poslu. Cilj rada jest utvrditi utječe li životno zadovoljstvo nastavnika na njihovu koncepciju u poučavanju. Pretpostavka je da su nastavnici koji su zadovoljniji vlastitim životom u nastavi više usmjereni na učenika i poučavanje. U istraživanju je anketirano približno 150 nastavnika i nastavnica predmetne i razredne nastave različitog staža u pet hrvatskih osnovnih škola. Korištena je skala koncepcije o poučavanju (Pavin Ivanec, 2008) i skala zadovoljstva životom (Diener prema Rijavec et al, 2008). Rezultati istraživanja su pokazali da ne postoji značajna razlika u prosječnoj procjeni životnog zadovoljstva između predmetnih nastavnika i učitelja razredne nastave. Prema dobivenim podatcima, zadovoljstvo životom ne može se povezati s radnim iskustvom. Žene višim procjenjuju svoje životno zadovoljstvo od muških kolega. Također se utvrdila značajna pozitivna povezanost između zadovoljstva životom i koncepta poučavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb