Pregled bibliografske jedinice broj: 701589
Uloga pedagoga u podizanju razine pedagoške kompetencije roditelja
Uloga pedagoga u podizanju razine pedagoške kompetencije roditelja, 2014., diplomski rad, diplomski, Fakultet prirodoslovno – matematičkih i odgojnih znanosti, Mostar
CROSBI ID: 701589 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga pedagoga u podizanju razine pedagoške kompetencije roditelja
(The role of pedagogues in raising the level of parent's pedagogical competences)
Autori
Srdanović Kalinski, Silvana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet prirodoslovno – matematičkih i odgojnih znanosti
Mjesto
Mostar
Datum
06.06
Godina
2014
Stranica
66
Mentor
Maja Ljubetić
Ključne riječi
osnaživanje roditeljske uloge; kvalitetno roditeljstvo; partnerstvo obitelji i odgojno – obrazovne ustanove
(Key words: strengthening parents role; quality parenting; partnership between family and preschool)
Sažetak
Da bi dijete postalo kompetentan pojedinac potrebno je da odrasta u zdravoj i funkcionalnoj obitelji. U današnje vrijeme roditelji se suočavaju s različitim izazovima, nailaze na poteškoće pri održavanju cjelovitih obitelji, a u odgoju djece nebrojeno puta se nađu u situaciji da ne znaju kako i kada se ponašati te kako pravodobno i primjereno odgovoriti na djetetove potrebe, trebaju li i do koje mjere modelirati dječje ponašanje, koji roditeljski stil odgoja odabrati i sl. Roditelji u suočavanju s različitim životnim situacijama u obnašanju svoje roditeljske uloge često trebaju pomoć, traže razumijevanje, podršku, savjetovanje i educiranje. Stručni suradnik – pedagog u dječjem vrtiću je ključna osoba koja pridonosi podizanju pedagoške kompetencije roditelja djelujući izravno prema roditeljima, ali i prema odgojiteljima. Jedna od značajnih zadaća pedagoga je osmišljavanje i provedba različitih programa namijenjenih roditeljima gdje zapaženo mjesto imaju edukativne radionice. Evaluacija provedenih kontinuiranih radionica za osnaživanje roditeljske uloge pokazuje da su roditelji uglavnom zainteresirani za ponuđene sadržaje koje ih postupno vode prema kvalitetnijem roditeljstvu. Budući da roditelji i odgajatelji u životu djeteta zauzimaju značajna mjesta potrebno je uspostavljati i izgrađivati partnerske odnose kako bi se ostvarila što kvalitetnija suradnja obitelji i vrtića.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija