Pregled bibliografske jedinice broj: 701409
Marketing teoloških obrazovnih ustanova
Marketing teoloških obrazovnih ustanova, 2001., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 701409 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketing teoloških obrazovnih ustanova
(Ne)
Autori
Balog, Antal
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
04.10
Godina
2001
Stranica
195
Mentor
Meler, Marcel
Ključne riječi
društveni marketing; neprofitni marketing; teološko obrazovanje
(social marketing; non-profit marketing; theological education)
Sažetak
U ovom radu istraživane su moguće primjene koncepcije društvenog marketinga u području teološkog obrazovanja te primjena neprofitnog marketinga u teološkim obrazovnim ustanovama s prikazom primjera Evanđeoskog teološkog fakulteta u Osijeku. Nakon uvodnoga teksta i opisa metodologije istraživanja (predmet, ciljevi i metode istraživanja, sadržaj i struktura rada, očekivani rezultati istraživanja i očekivani znanstveni doprinos), slijedi kratko općenito poglavlje o marketingu kao suvremenoj poslovnoj koncepciji. U nastavku, autor obrazlaže temeljna obilježja društvenog marketinga kao užeg područja koje izrasta iz poslovnoga marketinga. Sljedeće poglavlje opisuje tradicionalne i suvremen osobitosti teoloških obrazovnih ustanova u Hrvatskoj, njihove uloge te tržišta. Naredna poglavlja obuhvaćaju područja planiranja marketinga teoloških obrazovnih ustanova (definiranje misije, ciljeva i zadataka ustanove, analiza vanjskih i unutarnjih čimbenika u planiranju marketinga, analiza snaga i slabosti te prilika i prijetnji, benchmarking analiza, marketing-program i marketing-strategija teološke obrazovne ustanove), područje marketing-mixa teološke obrazovne ustanove (proizvodi, cijene, distribucija i promocija), izravni marketing s osvrtom na elektroničko tržište te primjena marketing istraživanja u području teoloških obrazovnih ustanova (marketing-informacijski sustav i istraživanje tržišta teoloških obrazovnih ustanova. Kao posebne teme u pojedinim poglavljima obrađena je etika i društvena odgovornost marketinga teoloških obrazovnih ustanova (etika u marketingu, sadržaji etičkih problema u marketingu, postupak etičkog odlučivanja, te etički kodeks teološke obrazovne ustanove), marketing donatora (fundraising) u kojem se obrađuju načela prikupljanja sredstava, izrada projekata za prikupljanje sredstava, sastav proračuna (budžeta) projekta za prikupljanje donacija, te navode elementi proračuna troškova projekta za prikupljanje sredstava teoloških obrazovnih ustanova. Posljednje poglavlje ovoga rada odnosi se na mogućnosti primjene marketinga u teološkim obrazovnim ustanovama s primjerom Evanđeoskog teološkog fakulteta iz Osijeka. Rad završava zaključcima koji naglašavaju u prilog moguće primjene marketinške koncepcije u planiranju i organizacijskom razvoju teoloških obrazovnih ustanova osobito nakon demokratskih promjena u Hrvatskoj početkom devedesetih godina prošlog stoljeća. U okolnostima društvene i ekonomske tranzicije tijekom posljednjeg desetljeća dvadesetog stoljeća te u okolnostima ubrzanih društvenih promjena i postupne sekularizacije društva, primjena koncepcije marketinga u teološkim obrazovnim ustanova pokazala se kao potreban uvjet za zadržavanje postojećih društvenih uloga koje imaju ove crkvene ustanove. Na kraju rada nalazi se popis korištene literature (76 knjiga i 25 članaka) te popis slika (10) i tablica (5). Rad sadrži 13 poglavlja i 224 fusnota
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek