Pregled bibliografske jedinice broj: 700745
Otkrivati i naviještati ljepotu Evanđelja – Estetska dimenzija kateheze
Otkrivati i naviještati ljepotu Evanđelja – Estetska dimenzija kateheze // Teologija, lijepo i umjetnost - XVII. međunarodni teološki simpozij Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Splitu
Split, Hrvatska, 2011. (plenarno, međunarodna recenzija, ostalo, znanstveni)
CROSBI ID: 700745 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Otkrivati i naviještati ljepotu Evanđelja – Estetska dimenzija kateheze
(Discover and proclaim the beauty of the Gospel: Aesthetic dimension of the catechesis)
Autori
Filipović, Ana Thea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, znanstveni
Skup
Teologija, lijepo i umjetnost - XVII. međunarodni teološki simpozij Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Splitu
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 20.10.2011. - 21.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Estetski odgoj ; estetsko učenje ; biblijska estetika ; narativna egzegeza ; kateheza i umjetnost ; koncepcija performativnog vjeronauka
(Aesthetic education ; aesthetic learning ; biblical aesthetics ; narrative exegesis ; catechesis and the arts ; the concept of performing religious education)
Sažetak
U predavanju se multidisciplinarnim pristupom propituje i elaborira područje estetskog učenja u religioznom odgoju i katehezi. Tematika koja je u religijskoj pedagogiji i katehetici na hrvatskom govornom području još uvelike neistražena i teorijski neosvijetljena izlaže se u tri koraka pri čemu se otkrivaju temelji estetskog učenja u religioznom odgoju i katehezi te prikazuju njegove dimenzije, zadaci, putovi i dosezi. Najprije se iznosi na vidjelo estetska dimenzija sadržaja i formi objavljene kršćanske vjere te značenje navedene činjenice za religiozni odgoj i katehezu kao odgoj vjere. Potom se ocrtavaju bitne dimenzije, uključnice i zadaci estetskog odgoja i učenja u religioznom odgoju i katehezi s posebnim osvrtom na susret s umjetnošću. Naposljetku se pokazuje, na primjeru i pokušaju koncepcije performativnog vjeronauka, kako katehetsko posredovanje vjere recipira poticaje postmoderne sklonosti estetizaciji života, a na tragu uspostavljanja korelacije vjere i života učenika te vjere i suvremene kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija, Teologija