Pregled bibliografske jedinice broj: 700702
Vjeronauk, župne zajednice i pastoral škole
Vjeronauk, župne zajednice i pastoral škole // Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi
Zagreb, Hrvatska, 2011. (plenarno, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 700702 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vjeronauk, župne zajednice i pastoral škole
(Religious education, parish communities and pastoral care in schools)
Autori
Filipović, Ana Thea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Pastoral školel; školska kultura; humanizacija škole; školska zajednica; kršćani u društvu
(Pastoral care in schools; school culture; humanization of the school; school community; Christians in society)
Sažetak
U predavanju je riječ o školskom pastoralu kao skupu različitih aktivnosti kojima kršćani kao članovi školske zajednice dragovoljno služe zajednici odgovarajući na potrebe konretnih osoba, pridonoseći humanizaciji škole i razvoju školske kulture. Autorica pokazuje kako se pojam školskoga pastorala razvio u mnogim zemljama Srednje Europe, a pod tim nazivom poglavito na njemačkom govornom području. U Velikoj Britaniji i zemljama pod njezinim utjecajem tradicionalno postoji pojam pastoralne skrbi, koji označava strukture podrške koje jamče učinkovito odvijanje nastave te podupiru socijalnu integraciju i moralni razvoj učenika. U tom smislu pojam nije istovjetan sa stvarnošću školskog pastorala o kojoj je ovdje riječ. Nadalje autorica prikazuje razvoj crkvenog djelovanja u školi s vidljivim modifikacijama ciljeva koje odražavaju značenje vjere u društvu i razumijevanje zadataka škole. Pedagoško utemeljenje školskog pastorala proizlazi iz demokratskih zahtjeva aktivne participacije sudionika školskog života u ostvarivanju zadataka škole, pedagoških izazova suvremene škole koji zahtijevaju uključivanje svih prisutnih snaga u rješavanje poteškoća, ali i iz odgovornosti škole ophoditi se sa življenom religioznošću te religijskim i svjetonazorskim pluralizmom. Promatrano s pastoralno-teološkog gledišta, školski pastoral jača ulogu kršćana kao subjekata crkvenog djelovanja i očituje se kao konkretno služenje ljudima u djelokrugu škole. U svojim oblicima obuhvaća sve crkvene funkcije (dijakoniju, koinoniju, martiriju i liturgiju), a nositelji su mu sami sudionici školskog života koji se oslanjaju na pomoć drugih društvenih subjekata, uključujući profesionalne pastoralne djelatnike. Situacija u Hrvatskoj polazišna je točka iz koje autorica promišlja o školskom pastoralu te za koju zaključno izvodi zadatke i definira perspektive.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija
Napomena
Rad je kasnije objavljen pod naslovom Školski pastoral kao oblik kršćanskog služenja ljudima u školskom okruženju i doprinos humanizaciji škole, u: Ružica Razum (ur.), Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi. Zbornik radova sa znanstvenog simpozija „Vjeronauk nakon dvadeset godina: izazov Crkvi i školi“, Glas Koncila – Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 2011, 159-176.