Pregled bibliografske jedinice broj: 700428
Interkulturalne odrednice seksualne pedagogije
Interkulturalne odrednice seksualne pedagogije // Pedagogija, obrazovanje i nastava / Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014. str. 321-328 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 700428 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalne odrednice seksualne pedagogije
(Intercultural determinants of sexual pedagogy)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija, obrazovanje i nastava
/ Hrvatić, Neven ; Lukenda, Anita ; Pavlović, Slavica ; Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Vasilj, Mario - Mostar : Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014, 321-328
ISBN
978-9958-16-023-3
Skup
2. međunarodna znanstvena konferencija: Pedagogija, obrazovanje i nastava
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 21.03.2013. - 23.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
seksualna pedagogija; interkulturalne odrednice; seksualna usmjerenja; zdravstveni/seksualni odgoj
(sexual pedagogy; intercultural determinants; sexual orientations; health/sex education)
Sažetak
Ako seksualnu pedagogiju odredimo kao pedagogijsku disciplinu koja istražuje i znanstveno određuje seksualnu socijalizaciju i (intencionalne) odgojne utjecaje na ljudsku seksualnost razvidna je njezina interkulturalna usmjerenost.. Temeljna odrednica kulturoloških aspekata ljudske seksualnosti je ravnopravnost seksualnih usmjerenja i životnih obrazaca (koji ne pripadaju dominantnoj kulturi), prema poticaju razvijanju vlastitog seksualnog identiteta, gdje je polaznica - seksualnost, a ne seksualna usmjerenost. U ovom kontekstu, seksualni odgoj možemo odrediti kao intencionalni proces, kontinuiranog utjecanja na formiranje stavova i mišljenja o aspektu seksualnosti kod djece, mladeži (i odraslih) te razvoj seksualne motivacije, izražajnih oblika i obrazaca ponašanja. Neposredne implikacije novih pristupa u seksualnoj pedagogiji očituju se i na provedbenoj razini: nacionalnom kurikulumu i implementaciji u školskoj praksi - zdravstveni odgoj, osnaživanju osobnosti i samopouzdanja učenika, prema toleranciji i otvorenosti prema drugim vrijednostima i drugim ponašanjima, gdje su posebnosti kulturne i socijalne sredine sastavnica seksualnog odgoja. Interkulturalne odrednice seksualne pedagogije pretpostavljaju i shvaćanje/prihvaćanje karakterističnih ponašanja pojedinih društvenih skupina unutar pluralnog društva koja se ističu svojom posebnošću u odnosu na dominantnu kulturu, etničnost, rasu, religiju, tjelesnu i/ili mentalnu sposobnost, spolnu i/ili rodnu orijentaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Neven Hrvatić
(autor)