Pregled bibliografske jedinice broj: 699786
Analiza motiva i obilježja potrošača generacije Y u potrošnji vina
Analiza motiva i obilježja potrošača generacije Y u potrošnji vina, 2014., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 699786 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza motiva i obilježja potrošača generacije Y u potrošnji vina
(ANALYSES OF MOTIVES AND CHARACTERISTICS OF GENERATION Y WINE CONSUMERS)
Autori
Moralić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
21.05
Godina
2014
Stranica
135
Mentor
Pandža Bajs, Irena
Ključne riječi
generacija Y ; potrošnja vina ; obilježja potrošača ; motivi potrošnje ; razlike obilježja i životnih stilova različitih generacijskih grupa potrošača
(generation Y ; wine consumption ; characteristics of consumers ; motives of consumption ; differences of characteristics and lifestyles between generational cohorts)
Sažetak
Marketing vina globalno je znatno razvijen, no u Hrvatskoj je tek u povojima. Uspješan marketing vina svakako zahtijeva temeljito poznavanje potrošača, dobru segmentaciju te različite aktivnosti prilagođene zahtjevima i očekivanjima različitih segmenata potrošača. Ovim radom utvrđena su obilježja potrošača generacije Y koja ih razlikuju od obilježja potrošača prethodnih generacija kao i motivi koji potiču potrošače generacije Y na kupnju i konzumaciju vina. Osnovni motiv potrošnje vina među hrvatskim potrošačima generacije Y je hrana odnosno komplementarnost hrane s vinom, dok su motivi društvenosti i tradicije slabo zastupljeni u potrošnji vina. Motiv samoizričaja apsolutno ne utječe na potrošnju vina među hrvatskim potrošačima generacije Y. Analiza njihovih potrošačkih obilježja pokazuje da se hrvatski potrošači generacije Y odlikuju slabim znanjem o vinu, niskom razinom cjenovne osjetljivosti, niskom razinom osjetljivosti na prestiž, visokom razinom okrenutosti k hedonizmu te su po pitanju zaključivanja kvalitete vina na temelju njegove cijene neopredijeljena stava. Rezultati provedenoga istraživanja doprinose boljemu shvaćanju potreba, želja, motiva, obilježja i životnoga stila ove generacije te omogućuju vinskoj industriji putokaz za razvoj prikladne strategije za pridobivanje mladih potrošača generacije Y.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija