Pregled bibliografske jedinice broj: 698038
Krizno komuniciranje i medijska percepcija Crkve u slučaju odreknuća pape Benedikta XVI.
Krizno komuniciranje i medijska percepcija Crkve u slučaju odreknuća pape Benedikta XVI. // Dani kriznog upravljanja
Velika Gorica: Veleučilište Velika Gorica, 2014. str. 767-784 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 698038 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Krizno komuniciranje i medijska percepcija Crkve u slučaju odreknuća pape Benedikta XVI.
(Crisis communication and media perception of the church in the case of the abdication of pope Benedict XVI)
Autori
Milas, Dorotea ; Galić, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dani kriznog upravljanja
/ - Velika Gorica : Veleučilište Velika Gorica, 2014, 767-784
ISBN
953-7716-55-4
Skup
7. Međunarodni znanstveno-stručna konferencija
Mjesto i datum
Velika Gorica, Hrvatska, 22.05.2014. - 23.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
krizno komuniciranje; crkva; odreknuće pape Benedikta XVI.; medijska percepcija
(crisis communication; church; abdication of Pope Benedict XVI; media perception)
Sažetak
Objavom odluke o povlačenju sa službe rimskog biskupa 11. veljače 2013. papa Benedikt XVI. zatekao je ne samo crkveni kler i pripadnike najveće kršćanske zajednice, već i cjelokupnu javnost. Vijest o prvom papi u posljednjih šest stoljeća koji će napustiti vatikansku službu prenijeli su svi svjetski mediji, a odmah su uslijedile i različite analize i tumačenja. Dok je crkveni vrh deklarativno pozdravio "hrabru" i "racionalnu" odluku Svetog Oca, mediji su počeli špekulirati da je Benedikt odstupio zbog pritisaka na Crkvu radi nagomilanih skandala i kontroverzi, posebice afere VatiLeaks iz svibnja 2012. Papin sobar tada je uhićen zbog krađe i dostavljanja povjerljivih dokumenata medijima koji su razotkrili navodne intrige vatikanskih biskupa i gay lobije. Autori u predstavljenom kontekstu analiziraju krizno komuniciranje i medijsku percepciju crkve u razdoblju neposredno nakon obznanjivanja odluke o papinu odreknuću. Analizom sadržaja papine objave, priopćenja službenih crkvenih tiskovnih ureda, službenih reagiranja hrvatskih biskupa, napisa u katoličkom tjedniku Glas koncila te u vodećim hrvatskih dnevnim novinama istražuju se komunikacijski obrasci i strategije koje su utjecale ne samo na to da se jedna od većih kriza u povijesti crkve uspješno prebrodi, nego i da časopis Time novoga Petrova nasljednika proglasi osobom godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti