Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 696836

Poslovni modeli u elektroničkom nakladništvu


Tot, Ana
Poslovni modeli u elektroničkom nakladništvu, 2010., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 696836 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poslovni modeli u elektroničkom nakladništvu
(Business models in electronic publishing)

Autori
Tot, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
15.09

Godina
2010

Stranica
26

Mentor
Velagić, Zoran

Neposredni voditelj
Mičunović, Milijana

Ključne riječi
elektroničko nakladništvo; poslovni modeli; otvoreni pristup; pretplata; tisak na zahtjev; samoizdavaštvo
(electronic publishing; business models; open access; subscriptions; print on demand; self-publishing)

Sažetak
Elektronička knjiga, jedna je ili više računalnih datoteka omeđenog sadržaja, koje su dostupne javnosti putem mreže ili u materijalnom obliku. Uz tekst može uključivati sliku i zvuk, poveznice na srodne mrežne stranice te program za izmjene i dopune. U nakladništvu se već niz godina koriste prednosti suvremene tehnologije, ali tek se sredinom 90-ih godina prošlog stoljeća počeo osjećati jači utjecaj informacijsko-komunikacijske tehnologije na području uređivanja, dizajna, marketinga i raspačavanja knjige. Na Frankfurtskom sajmu 1998. godine, Juha Vuori-Karvia, glavni direktor velikog finskog opskrbnog lanca knjigom, predviđao je da će elektroničko nakladništvo za dvije godine činiti 10% prometa u trgovini knjigom. Smatrao je da knjižari trebaju početi koristiti prednosti elektroničke trgovine te se povezati s nakladnicima i knjižničarima s ciljem uspostavljanja intenzivnije suradnje na proizvodnji, raspačavanju i korištenju sadržaja. Danas u elektroničkom nakladništvu postoji nekoliko poslovnih modela ovisno o profilu nakladnika, ciljanoj publici, vrsti sadržaja ili medija, no kao popularniji svakako se mogu izdvojiti otvoreni pristup, pretplata, tisak na zahtjev te samoizdavaštvo. Ovi su se modeli pokazali i najučinkovitijima, a ujedno i najbolje odgovaraju na izazove koje razvoj informacijsko-komunikacijske tehnologije stavlja pred njih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
122-2691220-3043 - Digitalna knjižnica hrvatske baštine tiskane do 1800.: izvedbene pretpostavke (Velagić, Zoran, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Zoran Velagić (mentor)

Avatar Url Milijana Mičunović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tot, Ana
Poslovni modeli u elektroničkom nakladništvu, 2010., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek
Tot, A. (2010) 'Poslovni modeli u elektroničkom nakladništvu', diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Tot, Ana}, year = {2010}, pages = {26}, keywords = {elektroni\v{c}ko nakladni\v{s}tvo, poslovni modeli, otvoreni pristup, pretplata, tisak na zahtjev, samoizdava\v{s}tvo}, title = {Poslovni modeli u elektroni\v{c}kom nakladni\v{s}tvu}, keyword = {elektroni\v{c}ko nakladni\v{s}tvo, poslovni modeli, otvoreni pristup, pretplata, tisak na zahtjev, samoizdava\v{s}tvo}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Tot, Ana}, year = {2010}, pages = {26}, keywords = {electronic publishing, business models, open access, subscriptions, print on demand, self-publishing}, title = {Business models in electronic publishing}, keyword = {electronic publishing, business models, open access, subscriptions, print on demand, self-publishing}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font