Pregled bibliografske jedinice broj: 695089
Šegedinov Esej o obliku i sadržaju: o dihotomiji pojmovnoga para
Šegedinov Esej o obliku i sadržaju: o dihotomiji pojmovnoga para // Dani Petra Šegedina / Zagreb u djelima Petra Šegedina / Jelčić, Dubravko (ur.).
Zagreb: Grad Korčula, 2012. str. 133-145 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 695089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Šegedinov Esej o obliku i sadržaju: o dihotomiji pojmovnoga para
(Šegedin's Essay on Form and Content: About Dichotomous Conceptual Pair)
Autori
Josić, Ljubica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dani Petra Šegedina / Zagreb u djelima Petra Šegedina
/ Jelčić, Dubravko - Zagreb : Grad Korčula, 2012, 133-145
ISBN
978-953-268-024-9
Skup
Dani Petra Šegedina. IV. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Korčula, Hrvatska, 16.09.2011. - 18.09.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
shemat; oblik; sadržaj; objektivacija
(schemate; form; content; objectification)
Sažetak
Ovim se radom u navedenom eseju propituju autorova estetička razmatranja o pojmovnome paru oblik/sadržaj u kontekstu odvajanja od socrealističkoga normativa koji je sadržaj nadređivao obliku te je, ističući tematski sustav umjetnosti, marginalizirao svaki govor o formi i stilizaciji. Suvremena kritička misao polemički je propitala naslijeđe »gotovih« analogijskih izvoda, među kojima i »formulu« jedinstva tj. apsolutne uvjetovanosti oblika i sadržaja te je, istražujući funkcije suvremene umjetnosti i odnos umjetnosti prema zbilji, uputila na to da je dihotomijski pojmovni par oblik/sadržaj potreban suvremenomu diskursu o umjetnosti, ali i bremenit te nedostatno teorijski razrađen budući da ga je poetička opredijeljenost socrealizma jednoznačno odredila. U tom se kontekstu Šegedinov Esej o obliku i sadržaju, kao traktat o području stvaralaštva vlastitih zakonitosti koje ne mogu biti obuhvaćene teorijom odraza, promatra kao prilog prevrednovanju poslijeratnih monističkih teorijskih koncepata jer se u njemu afirmira teza o samostalnijem životu oblika koja će svoju punu razradbu imati u radovima pripadnika tzv. zagrebačke stilističke škole te tako biti jedna od gradbenih sastavnica osuvremenjivanja estetičko-kritičkih pristupa u nas. Navedeni se esej u radu promatra kao teorija o umjetnosti proizašla iz prakse onoga koji ima unutarnju potrebu stvaranja umjetničkoga izraza te se upravo u kontekstu te povezanosti, umjetničkoga stvaranja i teoretskoga govora o njemu, pokušavaju artikulirati Šegedinovi estetički postulati i problematizirati u kontekstu onodoblja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija